-3 m
5,6
22,37 mn

Vista 1118 vegades, descarregada 3 vegades

a prop de Şase Martie (România)

Jurilovca, Lacul Goloviţa, Capul Doloşman (obiectiv: Cetatea Argamum, singura faleză stâncoasă din zona litorală a României), Lacul Razim, Canalul Dranov, Canalul Perişor, Cherhanaua Perişor pe malul Mării Negre, retur.

Perișor

Canalul Dranov

Canalul Dranov conduce apele din braţul Sf. Gheorghe (km 45) în Razim. Pe primii 16 km urmăreşte traseul vechiului braţ Cerneţ, până în apropierea lacului Dranov, pe care îl ocoleşte pe la răsărit, pentru a intra în vechea gârlă Dranov, al cărui traseu sinuos îl urmăreşte până la vărsarea în lacul Razim. Lungimea totală a traseului este de 27 km. Şi la ieşirea acestui canal în lac există diguri submerse, acestea fiind şi mai periculoase pentru navigaţie deoarece descriu o taiectorie curbă.

Capul Doloșman, Cetatea Argamum

Capul Doloşman este un promontoriu stâncos situat la confluenţa lacurilor Razim şi Golovița. Faleza calcaroasă este singura de acest fel din zona litorală a României. Ea se întinde pe 3 km şi are o înălţime maximă de 29 m. Abruptul se continuă până în coama dealului Doloşman, la o înălţime de 63 m. Foişorul de observaţie amplasat aici oferă o privelişte spectaculoasă asupra întregii lagune. Cetatea Orgame/Argamum, situată la 6 km est de satul Jurilovca, în punctul numit „Doloșman" sau „La Cetate”. Cercetările arheologice desfaşurate aici în anii 1926 - 1932 şi din 1965 fară întrerupere au permis dezvelirea unor importante monumente şi schiţarea istoriei cetăţii pentru cele mai bine de 12 secole de existenţă. Cetatea, prima localitate de pe teritoriul de astăzi al României menţionată într-un izvor antic (Hecataios, Periegesis), a fost întemeiată la mijlocul sec. VII a.Chr. de către grecii din Asia Mică cu cel puţin o generaţie înaintea cetăţii Istros / Histria, într-o zonă cu urme de locuire din epoca bronzului şi din prima epocă a fierului. In interiorul cetăţii au fost cercetate şi, în parte restaurate, o serie de edificii publice şi private datând din sec. V- VII: „pretoriul", basilica cu trei nave şi capelă (numită convenţional basilica nr. 3), basilica din sectorul central (bazilica 2), cea mai mare dintre bazilicile argamense, bazilica cu o singură navă (bazilica 1), locuinţe şi parte din sistemul stradal. O a patra bazilică, de mici dimensiuni, cu o singură navă, a fost descoperită la aproximativ 1,3 km faţă de Poarta de vest.

Comentaris

Si vols, pots o aquesta ruta.