Temps  5 hores 35 minuts

Coordenades 1057

Data de pujada 24 / de juliol / 2016

Data de realització de juliol 2016

  • valoració

     
  • informació

     
  • Fàcil de seguir

     
  • Entorn

     
-
-
1.984 m
1.269 m
0
2,8
5,6
11,16 km

Vista 1362 vegades, descarregada 22 vegades

a prop de Setcases, Catalunya (España)

Sortida que fem deixant un vehicle a Setcases i anant a començar dos quilòmetres més amunt, direcció Vallter, just on el Torrent de Carboners aboca les aigües al Ter.
Seguim tot el Torrent de Carboners fins que el mateix camí s'enfila per anar a sortir a la pista de Setcases a Espinavell passant per la Collada Fonda.
Seguim la pista de baixada uns metres fins que trobem un poste (sense rètols) i un camí a la nostre dreta que puja decidit i sense treva fins la Collada de la Balmeta, passant per un bonic i ampli prat vert, el Pla de Carboners. A la nostra dreta, el serrat de Les Confrontanes durant tota la pujada.
De la Collada de la Balmeta fins al Refugi Forestal Jaume Farré, són uns 150 metres.
Per tornar, reculem pel mateix camí de la pujada fins la pista. Ara anem a l'esquerra uns 2 quilòmetres (compte amb el trànsit, sobre tot si es porten nens), perquè no tots els conductors respecten els excursionistes ni la velocitat màxima de 30 km/hora.
Passem pel mirador de la Creu de Baidana que tindria unes vistes molt millors si algú tingués en compte que els pins creixen......
Seguim fins que en un revolt a l'esquerra, trobem un rètol gros. A la dreta surt una pista barrada. La seguim i al cap de poc comencem a trobar marques grogues. Això ens portarà fins a Setcases fent tot el caire de La Serra i entrant al poble per La Creueta. Val la pena pujar-hi per les vistes.
Cinc minuts més i som al costat del Ter i a dues passes d'on hem deixat el nostre vehicle.
Temps efectiu: 3h. 53'
NOTA DE RIANEL: Fa ja uns anys (25?) que caminem per aquestes contrades adscrites al consorci de Municipis de la Vall de Camprodon i considerem que començaria a ser hora que els que obtenen més beneficis de la natura sense possar-hi res de la seva part (hotelers, restauradors, botiguers, etc.), donessin a la natura alguna cosa a canvi, com per exemple manteniment de camins (actualmente molts són un herbassegar), senyalitzacions, neteja.... És molt còmode anar munyint la vaca i deixar-la morir per esgotament. D'aquesta vaca, la natura, només en tenim una i caldrà que la cuidin una mica millor del que ho estan fent fins ara.
Riu

Torrent de Carboners

Riu

Cossi d'en Batlló

panoràmica

La Creu de Baidana

panoràmica

Pla de Carboners

refugi lliure

Refugi Forestal Jaume Farré

Waypoint

Vistes

Waypoint

Setcases

2 comentaris

  • rubencastillo 21/08/2018

    He fet aquesta ruta  verificat  veure detalls

    Es una excursión muy interesante para hacer con niños a partir de 7-8 años, pero sinceramente después de hacerla con dos niños de 8 años y acabar llorando entre picaduras de ortigas por unos caminos (marcados por azul) pero dejados y olvidados desde hace años seguramente, es basicamente caminar sobre maleza y más maleza durante más de 3 km de bajada hasta llegar a Setcases que se hace agónico. Lamentable la experiencia de vuelta y por supuesto nada recomendable viendo el estado de dejadez de los caminos si puede llamarse así. Mi propuesta sería, 1. En lugar de dejar el coche en el parking de setcases y caminar 2km por carretera, sería mejor acercar lo máximo posible el coche hasta la desviación ya a las afueras de Setcases. Una vez subido por el curso Del Río y las cascadas hasta la pradera pirenaica que es espectacular 100% aunque con mucho desnivel para según quien, recomiendo hacer la vuelta por el mismo sitio deshaciendo el camino y bajando de nuevo por el camino que habíamos subido, ya que de la otra forma vuelves caminando más de 2 km de nuevo por una pista de tierra con más desnivel positivo y encima vives lo más desagradable durante 3km hasta Setcases y maldiciendo la excursión.

  • Foto de RIANEL

    RIANEL 22/08/2018

    Hola rubencastillo,
    Ante todo muchas gracias por tu valoración de la ruta así como también por tus comentarios que corroboran lo que nosotros ya hemos constatado en nuestros comentarios sobre la Vall de Camprodon en diversas ocasiones: se limitan a exprimir el negocio tanto como pueden y no hacen nada para mantenerlo en condiciones y mejorarlo. De ello, también dejábamos constancia en nuestra nota al final del comentario de esta ruta, así como en muchas otras que hemos hecho durante años por la zona.
    Tu propuesta la consideramos buena y en ocasiones hemos realizado la ruta tal como indicas. Es una solución pero lo ideal seria que los ayuntamientos implicados y que viven del negocio turístico de la zona, cuidaran los caminos un poco más porque podemos asegurarte que éste no es un caso aislado dentro de la zona. En alguna otra zona, nos hemos tenido que revisar todo el cuerpo por las garrapatas! Una vergüenza.
    En fin, sentimos que el final de la excursión no fuera todo lo agradable que debiera haber sido y esperamos que os quede el recuerdo del recorrido junto al Torrent de Carboners i olvidéis el resto.
    Salut i bones caminades!

Si vols, pots o aquesta ruta.