Temps  6 hores 22 minuts

Coordenades 2574

Data de pujada 23 / d’abril / 2017

Data de realització d’abril 2017

  • valoració

     
  • informació

     
  • Fàcil de seguir

     
  • Entorn

     
-
-
307 m
80 m
0
7,1
14
28,24 km

Vista 229 vegades, descarregada 9 vegades

a prop de Sitges, Catalunya (España)

Bona passejada sortint de Sitges i travessant part del parc natural del Garraf fins arribar a Vilafranca del Penedès. La ruta, llarga però sense cap dificultat tècnica, ens porta per pistes i camins de terra, sovint pedregosos, voltats de boscos de pins i alzines, margalló, garriga i matoll mediterrani. Veurem alguns masos escampats per tot el camí i també molt vinya. El recorregut és agradable i molt bonic tret del tram que passarem per la urbanització El Mas Milà, que hem de travessar per carretera asfaltada voltada de cases distribuides amb poc criteri i bosc ple de brutícia i escombraries. Un cop deixada enrera, aviat arribarem a Viladellops passant pel fons de rieres i des d'aquí fins al final passarem altra cop per camins de terra i algun tram pavimentat de ciment, primer voltats de pinedes i, després de l'autovia C15, que en recorrem uns 500 metres, seguint una riera amb vegetació fluvial i altre cop vinyes i masos fins ben bé l'entrada a Vilafranca.

*******************************************************************************************************

Buen paseo saliendo de Sitges y cruzando parte del parque natural del Garraf hasta llegar a Vilafranca del Penedès. La ruta, larga pero sin ninguna dificultad técnica, nos lleva por pistas y caminos de tierra, a menudo pedregosos, rodeados de bosques de pinos y encinas, margalló, monte bajo y matorral mediterráneo. Veremos algunos caseríos esparcidos por todo el camino y también muy viña. El recorrido es agradable y muy bonito salvo en el tramo que pasaremos por la urbanización El Mas Milá, que tenemos que cruzar por carretera asfaltada rodeada de casas distribuidas con poco criterio y bosque lleno de suciedad y basura. Una vez dejada atrás, pronto llegaremos a Viladellops y desde ahí hasta el final pasaremos otra vez por caminos de tierra y algún tramo pavimentado de cemento, primero rodeados de pinares y, después de la autovía C15, que recorremos durante unos 500 metros, siguiendo un arroyo con vegetación fluvial y de nuevo viñedos y caseríos hasta casi la entrada de Vilafranca.
Mas i mar
Mas
Ruïnes
Vista del camí
Mas prop d'Olivella
Vinyes
Ermita de Viladellops

1 comentari

  • Foto de Bloomsbury

    Bloomsbury 20/05/2018

    He fet aquesta ruta  veure detalls

    Esperaba una ruta alternativa a los GR que atraviesan el Garraf. La ruta transita prácticamente toda por pistas forestales, caminos rurales, arcenes de carretera y aceras de urbanizaciones. No le he encontrado encanto alguno ya que me gusta más los senderos pedregosos y los arbustos que toparme con motoristas y coches que me dejen empolvado cuando pasan a toda velocidad. Es una ruta con un camino tan aplanado que no me cansé los pies y por eso puedes imprimirle velocidad al paso; apto para senderistas principiantes por lo cómodo de la ruta. A destacar Vilallops y la casa de Rius i Taulet (Sant Sepulcre). Si le añadimos una visita a las ruínas de St Miquel puedes hacer una jornada completísima. Sin agua en casi todo el recorrido y con posibilidad de una tienda en una urbanización de Olivella. Grax al autor por compartir la ruta y conocer nuevos caminos. Saludos

Si vols, pots o aquesta ruta.