Temps en moviment  4 hores 4 minuts

Temps  6 hores 46 minuts

Coordenades 7513

Data de pujada 12 / de gener / 2019

Data de realització de gener 2019

-
-
1.135 m
619 m
0
4,0
7,9
15,85 km

Vista 36 vegades, descarregada 1 vegades

a prop de Petrel, Valencia (España)

La Serra del Sit queda a l'est de la localitat de Petrer i forma juntament amb la Serra del Frare i la Serra del Maigmó un paratge natural protegit.
Té dos cims principals, la Cilla del Sit (1152 m) i el Sit vèrtex geodèsic (1104 m). La ruta realitzada puja a les dos i transcorre en el seu tram final pel barranc del Sit.
Iniciem la pujada a la Silla del Sit des d'una zona d'aparcament als peus de la muntanya, posant en google maps "Pàrquing Sit" et traça la ruta per a arribar al punt d'aparcament sense problemes.
Comencem la pujada més directa que ens porta al cim de la Serra del Sit salvant 500 metres de desnivell en 3,4 km per un còmode sender marcat com PR-CV- 325. Des del cim abaixem direcció al coll Comptador, posant atenció en la baixada des del cim ja que està molt empinada i en certs punts pots tindre una relliscada inesperada.
El coll està a quasi 2 kilòmetres del cim. Des d'ací tenim diverses alternatives de ruta, es pot iniciar el descens per la cara nord de la Silla del Sit, es pot agafar la senda que ix a la dreta i iniciar el descens o es pot seguir recte per a arribar al cim del Sit.
Per a arribar fins al cim del Sit (1104 m) hi ha també dos opcions, anar crestejant per senda (esquerra) o agafar la pista que porta directe, triem anar per la sendera de la cresta on es tenen millors vistes.
Pugem al cim del Sit (1104m) on trobem una caseta i una antena fem un glop d’aigua mentre gaudim de les vistes de la costa. Ens trobem en l'equador de la ruta, portem 8.5 km.
Després d'uns minuts iniciem el descens, la primera part és per una senda bastant empinada però sense complicacions que acaba en una pista ampla que 800 metres més avall ens porta a una carretera asfaltada que em de prendre a la dreta. 500 metres més avant i després de passat un barranc ix un camí a la nostra dreta que hem de seguir a pocs metres ens trobem una caseta d’un pou i un abreujador per al ramat.
Pugem uns metres més fins un collet i deixem la pista i comencem a baixar per la senda de l’esquerre que ens torna a la carretera asfaltada que seguim uns 200 metres on hi ha una bifurcació de sendes a la dreta tornaríem a pujar al coll del Comptador i a l’esquerre la que anem a seguir ens porta al barranc del Sit.
El trajecte pel barranc val la pena, encara que fa que la ruta s'allargue en temps, té un punt amb varies destrepades no molt altes (la major uns 2 metres) que fa encara més interessant el descens. Anant amb compte es pot fer sense problemes.
Si no es vol entrar en el barranc, es pot continuar directament per la carretera fins a arribar al punt de partida, la qual cosa farà guanyar bastant temps.
Finalment eixim del barranc pel Pouet Pi de l'Aire on travessem la carretera i enfilem la senda que ens portarà al final de la ruta.
=======================================================================
La Sierra del Cid queda al este de la localidad de Petrer y forma junto con la Sierra del Fraile y la Sierra del Maigmó un paraje natural protegido.
Tiene dos cumbres principales, la Silla del Cid (1152 m) y el Cid vértice geodésico (1104 m). La ruta realizada sube a las dos y transcurre en su tramo final por el barranco del Cid.
Iniciamos la subida en la Silla del Cid desde una zona de aparcamiento a los pies de la montaña, poniendo en google maps "Parking Cid" te traza la ruta para llegar en su punto de aparcamiento sin problemas.
Empezamos la subida más directa que nos lleva a la cumbre de la Sierra del Cid salvando 500 metros de desnivel en 3,4 km por un cómodo sendero marcado cómo PR-CV- 325. Desde la cumbre bajamos dirección al collado Contador, prestando atención en la bajada desde la cumbre puesto que está muy empinada y en ciertos puntos puedes tener un resbalón inesperado.
El collado está a casi 2 kilómetros de la cumbre. Desde aquí tenemos varias alternativas de ruta, se puede iniciar el descenso por la cara norte de la Silla del Cid, se puede coger la senda que sale a la derecha e iniciar el descenso o se puede seguir recto para llegar a la cumbre del Cid.
Para llegar hasta la cumbre del Cid (1104 m) hay también dos opciones, ir cresteando por senda (izquierda) o coger la pista que te lleva directo, elegimos ir por el sendero de la cresta donde se tienen mejores vistas.
Subimos a la cumbre del Cid (1104m) donde encontramos una caseta y una antena tomamos un trago de agua mientras disfrutamos de las vistas de la costa. Nos encontramos en el ecuador de la ruta, llevamos 8.5 km.
Después de unos minutos iniciamos el descenso, la primera parte es por una senda bastante empinada pero sin complicaciones que acaba en una pista ancha que 800 metros más abajo nos lleva a una carretera asfaltada que hemos de tomar a la derecha. 500 metros más adelante y después de pasado un barranco sale un camino a nuestra derecha que tenemos que seguir a pocos metros nos encontramos una caseta de un pozo y un abrevadero para el ganado.
Subimos unos metros más hasta un colladito donde dejamos la pista y empezamos a bajar por la senda de la izquierda que nos vuelve a la carretera asfaltada que seguimos unos 200 metros donde hay una bifurcación de sendas a la derecha volveríamos a subir al collado del Contador y a la izquierda la que vamos a seguir nos lleva al barranco del Cid.
El trayecto por el barranco merece la pena, aunque hace que la ruta se alargue en tiempo, tiene un punto con varías destrepadas no muy altas (la mayor unos 2 metros) que hace todavía más interesando el descenso. Teniendo cuidado se puede hacer sin problemas.
Si no se quiere entrar en el barranco, se puede continuar directamente por la carretera hasta llegar en su punto de partida, lo cual hará ganar bastante tiempo.
Finalmente salimos del barranco por el Pouet Pino del Aire donde atravesamos la carretera y enfilamos la senda que nos llevará al final de la ruta.

Comentaris

    Si vols, pots o aquesta ruta.