Temps  4 hores 46 minuts

Coordenades 3022

Data de pujada 27 / d’abril / 2013

Data de realització d’abril 2013

-
-
271 m
27 m
0
6,8
14
27,27 km

Vista 3437 vegades, descarregada 92 vegades

a prop de Vilanova i la Geltrú, Catalunya (España)

Sortim i agafem el GR-92 davant de l´hospital de Sant Antoni Abad, direcció Mas de l’Artís, el passem seguint la mateixa pista i trobarem un pal que senyalitza Fondo de les Oliveres, el seguim fins que trobem un encreuament de camins que separa el GR-92 ,del que seguirem, el PR-C 143-2 que va al Pla de les Palmeres. Ens trobem una pista, amb un pal a ma esquerra que ens indica la direcció del Pla de les Palmeres baixant pel Fondo de la Cova Pineda, seguint el PR-C143 que va al Parc del Foix.
Una vegada arribem a la carretera es pot seguir fins al l´Embassament del Foix per asfalt, que es el camí original del PR-C143 i el mes curt, o seguir el camí alternatiu del track que ho evita i allarga una mica més la ruta i les vistes del Parc.
Mirant la carretera a ma dreta hi ha una cadena, la passem i arribem a la part baixa de la presa, ens posem paral·lel a ella i a ma esquerra seguim el camí. Hi ha una part d´aquest camí, quan canvia i es fa corriol, que sembla un laberint de jardí pels canvis d´orientació que hi ha, però això fa que la pujada a la presa sigui mes suau. Ara passem pel mateix punt que si es va per la carretera , i d ´aquí borregem la part sud de l´Embassament. Ens trobem una cadena i poc després unes indicacions del PR-C143 direcció Cubelles, Vilanova i la Geltrú. Es fa per una pista ample que fa pujada fins arribar a una carretera. Aquí trobarem un camí a ma esquerra amb un altre cadena, que va al Turó de la Picarola.
Aquesta part no es passa sovint, la vegetació es abrupta i s´ha d´estar molt atent a les marques vermelles i les fites del terra. L´idea era baixar a Rocacrespa sense passar per cap tipus d’en cimentat, però vaig perdre el camí que coneixia seguint aquestes marques vermelles, que arriben a la urbanització Mas Trader. Als tres encreuaments que hi ha, agafem sempre el de la esquerra, que ens deixa una pista de terra, on trobarem una fita a ma esquerra que baixa fins a Rocacrespa. Aquí ja torna a haver-hi indicacions que es poden seguir per arribar al punt de tornada per la urbanització la Collada, els Sis Camins o seguir pel track que passa pel Corral del Roc (camp de Pitch & Putt), el Corral d´en Roig,... i baixa pel camí paral·lel al Torrent de Sant Joan, fins arribar als Jutjats.


Salimos frente al hospital de Sant Antoni Abad por el GR-92 dirección Mas de l'Artís, lo pasamos siguiendo la misma pista y encontraremos un poste que señaliza Fondo de les Oliveres, lo seguimos hasta que encontramos un cruce que separa el GR-92, del que seguiremos, el PR-C 143-2 que va al Pla de les Palmeres. Nos encontramos una pista, con un poste a mano izquierda que nos indica la dirección del Pla de les Palmeres bajando por el Fondo de la Cova Pineda, siguiendo el PR-C143 que el Parc del Foix.
Una vez llegamos a la carretera se puede seguir hasta el Pantano del Foix por asfalto, que es el camino original del PR-C143 y el más corto, o seguir el camino alternativo del track que lo evita y alarga un poco más la ruta y las vistas del Parque.
Mirando la carretera a la derecha hay una cadena, la pasamos y llegamos a la parte baja de la presa, nos ponemos paralelo a ella y a mano izquierda seguimos el camino. Hay una parte de este camino, cuando cambia y se hace sendero, que parece un laberinto de jardín por los cambios de orientación que hay, pero esto hace que la subida a la presa sea más suave. Ahora pasamos por el mismo punto que si se va por la carretera, y de ahí bordeamos la parte sur del Pantano. Nos encontramos una cadena y poco después unas indicaciones del PR-C143 dirección Cubelles, Vilanova y la Geltrú. Se hace por una pista ancha que sube hasta llegar a una carretera. Aquí encontraremos un camino a mano izquierda con otra cadena, que va al Turó de la Picarola.
Esta parte no es muy tansitada, la vegetación es abrupta y se a de estar muy atento a las marcas rojas y los hitos del suelo. El idea era bajar a Rocacrespa sin pasar por ningún tipo de cementado, pero perdí el camino que conocía siguiendo estas marcas rojas, que llegan a la urbanización Mas Trader. En los tres cruces que hay, cogemos siempre el de la izquierda, que nos deja en una pista de tierra, donde encontraremos un hito a mano izquierda que baja hasta Rocacrespa. Aquí ya vuelve a haber indicaciones que se pueden seguir para llegar al punto de salida por la urbanización la Collada, los Seis Caminos o seguir por track que pasa por el Corral del Roc (campo de Pitch & Putt), el Corral d´en Roig, ... y baja por el camino paralelo al torrente de Sant Joan, hasta llegar a los Juzgados.

4 comentaris

  • lolorapit 29/06/2014

    desde la Masia de la Creu, hacia del turo de la Picarola (dirececion Rocacrespa)hay un pino caido que tapa el camino,mi duda es si hay camino hacia Rocacrespa evitando el tramo de urbanizacion?evitando calle Picasso y Leonardo Vinci o nunca ha existido? un saludo

  • Foto de rutaSport

    rutaSport 30/06/2014

    Buenas Lolorapit.
    Haber lo había, bajé un par de veces por ese camino hace 3 o 4 años, aunque como decía, al no ser una zona muy transitada, es fácil que se pierda o quede aún mas tapado.
    Un saludo

  • lolorapit 13/07/2014

    si existe camino direccion Rocacrespa para evitar Mas Trader,aproximadamente en el km. 18 aprox.siempre hacia la Izquierda llegas al punto donde se empieza a bajar ,y un poco mas y se puede llegar al la Veleta que tiene unas bonitas vistas sobre la plana Rocacrespa ,es igual que tu ruta pero evitando asfalto he repasado alguna fita Salut y Kms

  • cvll18@hotmail.com 07/05/2018

    muchos más km de los que indica el track y la bajada hasta el mas trader muy complicada

Si vols, pots o aquesta ruta.