Temps  6 hores 41 minuts

3,8
7,6

Vista 6287 vegades, descarregada 347 vegades

a prop de Maro, Andalucía (España)

Castellano.-
En el aparcamiento de las cuevas de Nerja, arranca una pista forestal que va al área recreativa del Pinarillo, que seguimos durante unos dos kilómetros y medio, hasta encontrar la indicación del sendero que conduce al Pico Cielo. Aparcamos el coche en este punto para empezar la ruta que está perfectamente señalizada en todo su recorrido.
El sendero, empieza ascendiendo de forma continua y constante hasta el cortijo de la Sibila (770 m.), pero a partir de este punto, la subida se hace ya mucho más dura y exigente, con continuas lazadas serpenteantes, que nos permiten ir salvando el fuerte desnivel.
El último tramo de la subida (unos 150 metros de desnivel) es muy exigente, con gran cantidad de piedras sueltas que dificultan el ascenso, favoreciendo los resbalones, pero una vez superado este tramo, es fácil la llegada a la cumbre, que está coronada con una gran cruz de hierro, revestida de espejos por la cara que da al mar.
Las vistas durante todo el recorrido son impresionantes, pero en lo alto del pico Cielo, son espectaculares, ya que podemos distinguir perfectamente Sierra Nevada, las sierras de Tejeda, Almijara y Alhama y todo el litoral desde Motril a Málaga, con Nerja a los pies de la montaña.

Català.-
Del aparcament de las coves de Nerja, surt una pista forestal que va cap a l’àrea recreativa del Pinarillo, que seguim durant uns dos quilòmetres i mig, fins a trobar la indicació del corriol que va cap al Pico Cielo. Aparquem el cotxe en aquest punt, per començar la caminada, perfectament senyalitzada en tot el seu recorregut.
El corriol, comença pujant de forma continuada i constant fins al cortijo de la Sibila (770m), però a partir d’aquest punt, la pujada es fa molt mes dura i exigent, amb fortes llaçades que serpentejant, per anar guanyant el fort desnivell.
L’últim tram de pujada (d’uns 150m de desnivell) és molt exigent, ja que la gran quantitat de pedres soltes dificulten l’ascens, provocant continues relliscades però un cop superat aquest tram, s’arriba fàcilment al cim, coronat per una gran creu de ferro, revestida de miralls per la cara que dona al mar.
Durant tot el recorregut, les vistes son espectaculars, però dalt del Pico Cielo, són espectaculars, ja que podem distingir perfectament, Sierra Nevada, las serres de Tejeda, Almijara i Alhama, i tot el litoral des de Motril a Málaga amb Nerja al peus de la muntanya.
aparcament

Salida - Desvio camino a Pinarillo

Cortijo de la Sibila

cim

Pico Cielo

1 comentari

Si vols, pots o aquesta ruta.