Temps en moviment  3 hores 53 minuts

3,1
6,2

Vista 188 vegades, descarregada 0 vegades

a prop de Brand, Vorarlberg (Austria)

Vanaf onderaan de kabelbaan naar boven gelopen. Best een pittige tocht. Daar wij een al wat grotere oudere (11 jaar) hond bij hebben die wat heupissues begint te krijgen aardig wat extra rustpauzes genomen. Wij hebben zo'n 1 uur en 45 minuten erover gedaan om bovenaan de kabelbaan en Lunersee te komen. Het op één na laatste stuk is een pittig stuk. Veel lopen over rotsen waar water over/langs stroomt. Voor de hond was t water ideaal, want ze kon én drinken én afkoelen. Laatste stukje, wij zijn links omhoog gegaan bij t rotsblokje (waar je op kan zitten), maar je kan ook rechtdoor verder omhoog. Bovengekomen hebben wij tegen 12:00 uur eerst een lunch gepakt bij de Douglashütte om even uit te rusten en op krachten te komen. Hond kon deze pauze ook goed gebruiken. Leuke plek met uitzicht over de Lunersee en bij zo'n heerlijk genieten van het zonnetje. De kaart is niet heel groot, maar wat erop staat is prima. Zeer vriendelijk en snelle bediening. Na de lunch zijn we links om t meer gelopen. T eerste stukje is weer ff best een stukje omhoog. We wilde eerst nog linksaf naar een uitzichtpunt wat 15 minuten lopen zou zijn, maar na gezien te hebben hoe t pad liep toch maar niet gedaan en dat met name i.v.m. onze hond. Dus de route verder om t meer heen vervolgt. Bij de hut die we toen tegenkwamen ff een plasstop gemaakt. Hier kan in een aardige wachtrij terechtkomen ook omdat er maar 1 toilet is. Er is daar wat te bestellen via een openraam en buiten staan wat tafels met bankjes. Daarna weer verder gelopen. Weer terug bij de Douglashütte toch maar dezelfde weg naar beneden genomen. We wilden in eerste instantie i.v.m. de hond met de kabelbaan naar beneden. Maar ook omdat die iedere keer weer helemaal volgepropt zat met mensen leek ons dit niets (buiten t feit dat Paul last heeft van hoogtevrees). En onze hond heeft nog nooit in een kabelbaan gezeten en kan slecht tegen drukte. Dus weer te voet naar beneden. Kan vertellen dat niet zo heel veel mensen dat doen. Was toch makkelijker dan gedacht. Onze hond deed t ook super, maar was toch aardig op toen we weer terug beneden waren. We zijn dan ook super trots op haar. Nu ligt ze te genieten van haar beloning, een lekkere kluif. Rondje meer zelf is eventueel te doen met een buggy of wandelwagen. Hebben diverse mensen dit zien doen. Vanuit de meerroute heb je nog tal van routes verder omhoog. Tips: draag goede wandelschoenen én bij zonnig weer zorg dat je zonnebrand bij hebt of jezelf reeds goed hebt ingesmeerd, want je kan behoorlijk verbranden. Ik was te eigenwijs en ben dus verbrand 😊. Echt een hele mooie tocht en zeker de moeite waard.
fotografia

2 comentaris

• Foto de PaulArnoe

PaulArnoe 08/09/2020

He fet aquesta ruta  veure detalls

Hele mooie maar ook pittige wandeling, met name door de hele pittige klim vanaf het Talstation naar de Lünersee.

• Foto de Jeffry

Jeffry 11/09/2020

PRACH - TIG!!!!

Si vols, pots o aquesta ruta.