Temps  3 hores 17 minuts

3,0
6,0

Vista 961 vegades, descarregada 7 vegades

a prop de Izby, Województwo małopolskie (Rzeczpospolita Polska)

Krótka wycieczka na Lackową. Lackowa - najwyższy szczyt Beskidu Niskiego. Obliczono jej 996 mnpm. Szkoda tych brakujących czterech metrów, bo zasługuje na miano "tysięcznika". Podejście od strony Krynicy jest dość strome. 400 metrów podejścia wysokości względnej robi wrażenie na niewprawionych turystach. Pierwotnie chcieliśmy także schodzić tą samą drogą. Jednak deszcz sprawił krótki skalno - błotny odcinek nazbyt niebezpiecznym.
Główny szlak beskidzki towarzyszył nam tylko wzdłuż granicy, reszta trasy jest już swobodnie dobrana spośród okolicznych dróg. Przed szczytem kilka kamiennych kopców, które przypominają kulminację. Na szczycie mimo deszczowego listopadowego dnia spotkaliśmy turystów. Towarzyszące im potężne labradory imitowały nam niedźwiedzie, które powinny zasypiać w beskidzkich gawrach.
W trakcie zejścia odwiedziliśmy klimatyczną, łemkowską kapliczkę w Bielicznej. Jest świeżo odnowiona i zadbana. Ciekawe czy "Bieliczna" - nazwa kapliczki wzięła nazwę od szczytu (leży u stóp zbocza), czy w dolinie była kiedyś wieś. A wiadomo, że Beskid Niski pełen jest pustych dolin, usianych prawie już niewidocznymi fundamentami chat łemkowskich wsi.
W Izbach ładna cerkiew, aktualnie remontowana.

Izby - start

Izby - kapliczka

cerkiew

Comentaris

Si vols, pots o aquesta ruta.