Temps  una hora 23 minuts

Coordenades 468

Data de pujada 20 / d’octubre / 2018

Data de realització d’octubre 2018

-
-
1.046 m
1.032 m
0
0,8
1,7
3,38 km

Vista 155 vegades, descarregada 3 vegades

a prop de Sanavastre, Catalunya (España)

Ruta circular que va des de la Palanca del Segre cap a l’Ermita de la Mare de Déu de Quadres o Santa Maria de Quadres, pertanyent al municipi d’Isòvol en el pla de la Cerdanya.
Església d’origen romànic que entre els segles XIII – XIV una “domus hospitalaris” (capella d’un hospital o hospital de viatgers), on pel seu costat hi passa el camí Ral i de Sant Jaume.
D’origen romànic (S. XII) el temple va ser modificat a finals del Segle XVIII. A la Pràctica s’hi superposen dos edificis sencers: el del S. XII (soterrat com a conseqüència de successives riuades del riu Segre), i del Segle XVIII.
Ruta totalment planera apta per a tothom on partirem de la població de Sanavastre que creuarem seguint la indicació del Riu Segre que en portarà a un abeurador on el carrer es converteix en un camí que seguirem fins arribar a la vora del riu, on ja veurem la Palanca del Segre.
La palanca és una reconstrucció d’un antic pas que anava d’All a Sanavastre, construïda amb fusta pels veïns de la zona es considerava un punt molt important, ja que era un dels passos de comunicació entre l’obaga i la solana en la plana de la Cerdanya.
Un cop creuada la palanca, en aquest cas el Segre baixa molt crescut degut a les fortes pluges del vespre i totalment desbordat dels seus marges, seguim pel sentit de la corrent per un còmode i ample corriol que a traves de petits ponts de fusta, avui necessaris, a una resclosa on hi s’ajunta un petit torrent que normalment baixa amb poca aigua.
Un pel més avall trobarem un tros gros de tronc tombat que passarem pel seu costat i en pocs metres veurem uns indicadors que corresponen a la tornada de la versió curta d’aquesta ruta. Nosaltres seguim rectes.
Trobarem un senyal que ens fa girar a la dreta pel camí ral al costat del torrent Gros, arribant a una pista asfaltada on girarem a la dreta continuant pel camí ral fins arribar en pocs minuts a l’Ermita de la Mare de Déu de Quadres o Santa Maria de Quadres.
Seguim rectes per entremig d’unes pastures arribant a una cruïlla on podem der la ruta curta, on abans hi em trobat el tronc tallat.
Seguirem rects pel camí ral fin arribar a un desviament a la dreta on hi trobarem un canal de rec per on anirem passant pel costat d’un mini pícnic i un pont que en permetrà creuar un rierol que creua el camí al costat d’una antiga gravera.
Poc més avall trobem un altre indicador que ens assenyala la palanca a la dreta on ja la podem veure i on acabem aquesta petita passejada.
Ruta circular que va desde la Palanca del Segre hacia la Ermita de la Virgen de Cuadros o Santa María de Cuadros, perteneciente al municipio de Isòvol en el plano de la Cerdanya.

Iglesia de origen románico que entre los siglos XIII - XIV una "domus hospitalarios" (capilla de un hospital u hospital de viajeros), donde por su lado pasa el camino real y de Santiago.

De origen románico (S. XII) el templo fue modificado a finales del Siglo XVIII. En la Práctica se superponen dos edificios enteros: el del S. XII (enterrado como consecuencia de sucesivas riadas del río Segre), y del Siglo XVIII.

Ruta totalmente llana apta para todos donde partiremos de la población de Sanavastre que cruzaremos siguiendo la indicación del Río Segre que llevará a un abrevadero donde la calle se convierte en un camino que seguiremos hasta llegar a la orilla del río, donde ya veremos la palanca del Segre.

La palanca es una reconstrucción de un antiguo paso que iba de All a Sanavastre, construida con madera por los vecinos de la zona se consideraba un punto muy importante, ya que era uno de los pasos de comunicación entre la umbría y la solana en la llanura de la Cerdanya.

Una vez cruzada la palanca, en este caso el Segre baja muy crecido debido a las fuertes lluvias de la noche y totalmente desbordado de sus márgenes, seguimos por el sentido de la corriente por un cómodo y ancho sendero que a través de pequeños puentes de madera, hoy necesarios, a una esclusa donde se junta un pequeño torrente que normalmente baja con poca agua.

Uno por más abajo encontraremos un trozo grueso de tronco tumbado que pasaremos por su lado y en pocos metros veremos unos indicadores que corresponden a la vuelta de la versión corta de esta ruta. Nosotros seguimos rectos.

Encontraremos una señal que nos hace girar a la derecha por el camino real junto al torrente Gros, llegando a una pista asfaltada donde giraremos a la derecha continuando por el camino real hasta llegar en pocos minutos a la Ermita de la Virgen de Cuadros o Santa María de Cuadros.

Seguimos rectos por medio de unos pastos llegando a un cruce donde podemos der la ruta corta, donde antes me encontrado el tronco cortado.

Seguiremos rectos por el camino real final llegar a un desvío a la derecha donde encontraremos un canal de riego por donde iremos pasando junto a un mini picnic y un puente que permitirá cruzar un arroyo que cruza el camino junto a una antigua gravera.

Poco más abajo encontramos otro indicador que nos indica la palanca a la derecha donde ya la podemos ver y donde acabamos este pequeño paseo.
Girem a la dreta

Comentaris

    Si vols, pots o aquesta ruta.