redhit

Data de realització de juny 2019

5,4

Vista 253 vegades, descarregada 26 vegades

a prop de Popova Šapka, Општина Тетово (Македонија)

CERIPAŠINA (2.525 m), ANTENA (2.531 m), SINI VRV (2.550 m), KARABUNAR (2.600 m), BAKARDAN (2.704 m), TITOV VRV (2.747 m), MALI TURČIN (2.702 m).
Kondiciono izuzetno zahtevna tura, pogotovo po veoma sparnom danu kakav smo imali. Turu počinjemo od doma "KONAK" koji je uzgred za svaku preporuku. Odmah posle nekih 100-tinak metara od doma počinje strm uspon koji nas uz staru žičaru (odmah pored nje je i nova) malo više od 3 km vodi do vrha Ceripašina. Da bi stigli do samog vrha potrebno je od gornje stanice nove žičare popeti se još oko 300 m, jer staza tu ulevo vodi ka vrhu Antena. Od Ceripašine nastavljamo grebenom najpre na Antenu a potom ii Sini vrv. Nakon blagog spusta sledi kratak ali prilično strm uspon na vrh Karabunar odakle počinje najviši deo grebena Šar Planine. Po spuštanju sa Karabunara penjemo se na drugi vrh Šare, Bakardan (2.704 mnv), gde teren od dotadašnjeg livadskog prelazi u kamenit. Spust sa Bakardana ka prevoju između Titovog Vrha je veoma strm i kamenit ali na sreću dug svega oko oko 500 m. Nakon spuštanja do prevoja ponovo prelazimo na lakši teren, uglavnom livadski ali sledi još jedan strm uspon od nekih 1,2 km, završni do najvišeg, Titovog Vrha (2.747 mnv). Sa Titovog vrha stazom ulevo idemo ka trećem 2700-tašu i trećem vrhu Šare, Malom Turčinu (2.702 mnv). Odlučili smo da se sa njega ne vraćamo na prevoj već spust izvedemo sa suprotne strane, kraćom ali izuzetno strmom deonicom. S obzirom na mek, travnati deo to nije predstavljalo veći problem ali svakako treba ići lagano i oprezno. Dolazimo do izvora koji je neposredno ispod vrha a ledena voda bila je pravi melem na sve muke. Idemo uz potok i uživamo u malim slapovima. Dalje smo se kretali malo ispod standardne letnje staze na koju smo se kasnije i priključili i stigli nazad do našeg odredišta.

Stara žičara - Ceripašina (gornja stanica)

Nova žičara - Ceripašina (gornja stanica)

CERIPAŠINA 2.525 m

Izvor ispod Malog Turčina

Žičara

Comentaris

Si vols, pots o aquesta ruta.