Temps en moviment  5 hores 27 minuts

Temps  7 hores 28 minuts

Coordenades 7948

Data de pujada 2 / de desembre / 2018

Data de realització de desembre 2018

-
-
1.082 m
436 m
0
5,4
11
21,42 km

Vista 40 vegades, descarregada 1 vegades

a prop de Benassal, Valencia (España)

Una ruta interessant que s’inicia en el balneari de Benassal, Font d’En Segures, on podem omplir la nostra cantimplora d’aigua abans de començar a caminar.
Al principi anem per una senda que va pel marge d’uns bancals i que uns 500 metres més avant acaba en un camí que prenem a la dreta, direcció a la propera Masia del Coll Roalda.
Al arribar al barranquet tenim dos opcions anar per un antic assegador cap amunt al coll o per una pista que remunta el barranquet direcció a l’Ermita de Sant Cristòfol i que passa per un agradable bosc de carrasques. Triem la segona alternativa.
Caminem per la part alta de la Serra seguint les marques de PR i GR, al poc comencem a baixar direcció a la Font de l’ombria, km. 4 des de l’inici.
Prenem el camí de l’Assegador i al poc trobem camps de secà rodats de paret de pedra en sec i també una caseta de gran dimensió.
D’ací pugem seguint només les marques del GR fins al vèrtex geodèsic de la Selleta 919 m. Estem al km. 6,2. Girem a la dreta i comencem a baixar direcció al Mas d’Insa, els primers metres camp a traves fins trobar un camí que ens durà a les portes del Mas. Km. 7,7
Avancem cap avall direcció al Riu Molinell, el qual travessem (9,3 km) i continuem cap al poble de la Torre d’En Besora (10,8 km)
Prosseguim per un camí entre bancals que passa vora un antic llavador i travessa el Barranc de la Teuleria direcció a la Serra d’Espaneguera. On comença una senda còmoda de pujar ja que és un ziga-zaga constant remunta els 300 metres de desnivell fins al coll de la serra.
A partir d’ací la vegetació està cremada per un devastador incendi forestal de l’any passat.
Pugem un poc més fins al Morro Blanc 1050 metres (km. 15) i seguim per la cresta de la serra fins al pic Espaneguera i el seu vèrtex geodèsic 1087 m., amb vistes espectaculars.
Tornen enrere i iniciem el descens pel Barranc de la Moreria, passem per davant de la cova del mateix nom i seguim abaixant entre pedreres fins casi el final del barranc. On girem a l’esquerre direcció al Mas de Paulo i d’ací ja pel camí de la dreta anem cap a la Rambla de la Viuda, que travessem i remuntem els últims metres fins al nostre destí en los Rosildos.
========================================================================
Una ruta interesante que se inicia en el balneario de Benasal, Font d'En Segures, donde podemos llenar nuestra cantimplora de agua antes de empezar a andar.
Al principio vamos por una senda que va por el margen de unos bancales y que unos 500 metros más adelante acaba en un camino que tomamos a la derecha, dirección a la próxima Masía del Coll Roalda.
Al llegar al barranquito tenemos dos opciones ir por un antiguo azagador hacia arriba al cuello o por una pista que remonta el barranco dirección a la Ermita de San Cristóbal y que pasa por un agradable bosque de carrascas. Elegimos la segunda alternativa.
Andamos por la parte alta de la Sierra siguiendo las marcas de PR y GR, al poco empezamos a bajar dirección en la Fuente de la Umbría, km. 4 desde el inicio.
Tomamos el camino del Azagador y al poco encontramos campos de secano rodados de pared de piedra en seco y también una caseta de gran dimensión.
De aquí subimos siguiendo solo las marcas del GR hasta el vértice geodésico de la Selleta 919 m. Estamos al km. 6,2. Giramos a la derecha y empezamos a bajar dirección al Mas de Insa, los primeros metros campo a través hasta encontrar un camino que nos llevará a las puertas del Mas. Km. 7,7
Avanzamos hacia abajo dirección al Riu Molinell, el cual atravesamos (9,3 km) y continuamos hacia el pueblo de la Torre d'en Besora (10,8 km)
Proseguimos por un camino entre bancales que pasa borde un antiguo lavadero y atraviesa el Barranco de la Teuleria dirección en la Sierra de Espaneguera. Donde empieza una senda cómoda de subir puesto que es un zigzag constante remonta los 300 metros de desnivel hasta el cuello de la sierra.
A partir de aquí la vegetación está quemada por un devastador incendio forestal del año pasado.
Subimos un poco más hasta el Morro Blanc 1050 metros (km. 15) y seguimos por la cresta de la sierra hasta el pico Espaneguera y su vértice geodésico 1087 m., con vistas espectaculares.
Vuelven atrás e iniciamos el descenso por el Barranco de la Morería, pasamos por delante la cueva del mismo nombre y seguimos bajando entre pedreras hasta casi el final del barranco. Donde giramos a la izquierda dirección al Mas de Paulo y de aquí ya por el camino de la derecha vamos hacia la Rambla de la Viuda, que atravesamos y remontamos los últimos metros hasta nuestro destino en Els Rosildos.

Comentaris

    Si vols, pots o aquesta ruta.