-
-
665 m
369 m
0
3,4
6,8
13,6 km

Vista 7411 vegades, descarregada 189 vegades

a prop de Horta de Sant Joan, Catalunya (España)

Des de el aparcament dels apartaments la Farinera a Horta de Sant Joan on la vista de les Roques del Benet es fantàstica, comencem aquesta entretinguda caminada.
Els primers quilometres son plans i es desenvolupen per una pista asfaltada fins l’entrada al Parc Natural dels Ports. El camí va pujant per la Serra Cardona, sempre a la falda de les Roques del Benet. Hi ha un punt on el camí es desvia i s’agafa una part de la Ruta dels Estels del Sud, sempre molt ben senyalitzada amb uns estels de color blau. El camí es pedregós i estret però serpenteja dins els boscos amb unes vistes realment espectaculars. Hi ha un punt a tenir en compte, en un moment de la ruta trobem un indicador que diu: Ruta alternativa en cas de crescuda del barranc”, cal parar atenció i escoltar si el barranc baixa carregat, per agafar aquesta desviament.
La baixada es complicada i un cop a baix us heu de guiar amb els estels pintats a les roques, ja que desapareix la cobertura del gps. Un cop remuntat el barranc, deixem els Estels del Sud, per entrar a una nova pista també molt ben senyalitzada i que s’endinsa en el bosc cremat pels incendis del 2009. Es desolador i trist, allà es poden veure però els primers ramats de cabres salvatges, endèmiques d’aquestes muntanyes.
Unes darreres rampes sense dificultat ens retornaran a l’inici.

Desde el aparcamiento de los apartamentos La Farinera en Horta de Sant Joan desde donde la vista de las Roques del Benet es fantástica, empezamos esta entretenida caminata.
Los primeros kilómetros son llanos y transcurren por una pista asfaltada, justo hasta la entrada al Parque Natural dels Ports. El camino asciende por la Serra Cardona, siempre al pie de las Roques del Benet. Hay un punto donde el camino se desvía tomamos una parte de la Ruta dels Estels del Sud,. Siempre muy bien señalizada con una estrellas de color azul. El camino es pedregoso y estrecho pero serpentea entre los bosques con unas vistas realmente espectaculares. Hay un punto que hay que tener muy en cuenta, en un momento del camino encontramos un indicador con la siguiente inscripción: “Ruta alternativa en cas de crescuda del barranc” (Ruta alternativa en caso de crecida del barranco). Hay que escuchar atentamente y si oímos el rumor de agua en el barranco es prudente tomar este desvío.
La bajada del barranco es complicada y una vez abajo os tendréis que guiar por las estrellas pintadas en las rocas ya que desaparece la cobertura de gps.
Una vez remontado el barrancos, dejamos la ruta dels Estels del Sud, para entrar en una nueva pista también muy bien señalizada y que se adentra en el bosque quemado durante los incendios del 2009. El paisaje aquí es desolador y triste, allí podremos ver los primeros ejemplares de cabra salvaje, endémico de esta zona.
Unas últimas rampas sin dificultad nos devuelven al origen.

El track es net / El track esta limpio

Durada: 05:30

Abril 2010


Comentaris

    Si vols, pots o aquesta ruta.