• Foto de Cingles d'el Far (Collsacabra)

Temps  4 hores 45 minuts

2,5
5,0

Vista 2175 vegades, descarregada 35 vegades

a prop de Sant Martí Sacalm, Catalunya (España)

Ruta circular seguint els cingles al voltant del Santuari del Far. S'inicia la ruta des de l'ermita de Santa Anna (al peu de la carretera que porta al Far). Baixem pel Grau de Sant Martí (direcció St. Martí Sacalm). Passem pel masos de Puiggalí, Santpau i el magnífic mas (ara dedicat a turisme rural) de la Triola. D'aquí tornem a pujar al cingle pel Grau de Cabrafiga. S'ha de vigilar per aquesta zona de bosc, ja que pot ser perdedora. La ruta no té perill, però s'haurà de vigilar, si fa vent, quan estiguem passant per dalt del cingle.

Veure més external

Ermita de Santa Anna

La Triola

Mare de Déu Del Far

Puiggalí

1 comentari

• Canalda 26/09/2019

He fet aquesta ruta  verificat  veure detalls

Nos encontramos la carretera de acceso al Santuari del Far cortada por obras por lo que decidimos realizar la ruta en sentido contrario. He calificado el recorrido de moderado por el tramo de camino que va siguiendo la cinglera, aunque no ofrece ninguna dificultad es muy aéreo y las personas con vértigo lo pueden pasar mal. El descenso por el grau de cabrafiga precisa de cierta atención ya que es muy empinado y hay mucha tierra suelta y hojas secas. El camino des de la Triola hasta la pista es prácticamente inexistente, lo pudimos seguir gracias al trac y hay un punto en que hay que saltar una valla que ha colocado la propiedad de la finca. Por lo demás es una salida con unas vistas impresionantes y ademas se pasa por Sant Pau, el Santuari de Sant Martí Sacalm y también hay vistas del castillo de Fornils. Una salida muy bonita, lástima de los 7Km. de más de carretera. Gracias por compartirla.

Si vols, pots o aquesta ruta.