Temps en moviment  3 hores 11 minuts

Temps  4 hores 19 minuts

Coordenades 3539

Data de pujada 27 / de setembre / 2018

Data de realització de setembre 2018

-
-
1.122 m
634 m
0
3,9
7,7
15,46 km

Vista 63 vegades, descarregada 1 vegades

a prop de Chera, Valencia (España)

Xera - Pic Ropé 1140 m. - Coves de la Garita - Xera

Iniciem la ruta en la Font del Barri, situada al final del carrer la font, on podem agafar aigua. Des d'ací passant per sota del pont es pot visitar l'antic llavador municipal.
Continuem recte entre camps de secà, fins a trobar una bifurcació en la qual seguirem per la nostra esquerra. Seguim per la pista cap amunt fins a trobar en una corba tancada a la dreta un pal senyalitzador, que indica que la nostra ruta se separa de la pista i contínua per una sendera al costat del Barranc de la Arcolla, que ràpidament pren altura passant prop d'una faixa rocosa. Segons les indicacions del pal, des d'aquest punt fins al cim del Pic Ropé es tarda 90 minuts.
La sendera fins al cim és fàcil de seguir. Al final de la senda eixim a una pista forestal, on per la dreta aplegarem el cim en uns minuts, i per l'esquerra realitzarem el camí de tornada. En el cim trobarem la caseta del forestal, el vèrtex geodèsic del Pic Ropé (1.140 metres) del que solament queda la base, i un mirador. Des del cim les vistes són immillorables, on es pot observar el Mar Mediterrani, la Serra Calderona, Serra d’Espadá, el Pic del Remei de Xelva i també el d'Utiel, Pic del Teix, Pic de la Nevera de Set Aigües, Serra del Brugal i el tossal de la Carrasquilla de Xiva.
La ruta contínua per la pista forestal que hem comentat anteriorment. Seguirem aquesta pista durant uns quilòmetres, fins a trobar un pal senyalitzador en adreça Xera per repetidor, 9 Km.
Quan ens trobem de front amb un menjador de Caçadors, realitzarem un desviament a l'esquerra. Uns 300 metres cap a davant, devem estar atents ja que trobarem a la nostra dreta una fita que ens marca una senda per on hem de continuar.
Aquesta sendera acaba en una pista forestal, que prendrem cap a la dreta. A uns 50 metres a l’esquerre es troba la Font Grossa on brolla abundant aigua. Més endavant, trobarem una pista asfaltada que novament prendrem cap a la nostra dreta. A poc trobem una sendera a la dreta indicat per un pal, el qual ens portarà a les Coves de la Garita.
Després de visitar-les, continuem la sendera en direcció a Xera. Uns minuts després trobarem una pista asfaltada, la qual prendrem cap a l'esquerra. Per la pista asfaltada arribem al Restaurant-Casa Rural El Pi i justament al costat es troba la Casa del Comte en ruïnes.
Continuant per aquesta pista asfaltada en adreça Xera, trobarem a l'entrada del poble a la nostra esquerra l'antic safareig del Pajarillo.
Finalment i després de fer-nos una cervesa arribem al carrer la Font on iniciem aquesta ruta.
========================================================================
Chera - Pico Ropé 1140 m. - Cuevas de la Garita - Chera

Iniciamos la ruta en la Fuente del Barrio, situada al final de la calle la Fuente, donde podemos coger agua. Desde aquí pasando por debajo del puente se puede visitar el antiguo lavadero municipal.
Continuamos recto entre campos de secano, hasta encontrar una bifurcación en la cual seguiremos por nuestra izquierda. Seguimos por la pista hacia arriba hasta encontrar en una curva cerrada a la derecha un palo indicador, que nos señala que nuestra ruta se separa de la pista y continua por un sendero junto al Barranco de la Arcolla, que rápidamente toma altura pasando cerca de una faja rocosa. Según las indicaciones del poste, desde este punto hasta la cumbre del Pico Ropé se tarda 90 minutos.
El sendero hasta la cumbre es fácil de seguir. Al final de la senda salimos a una pista forestal, donde por la derecha reuniremos la cumbre en unos minutos, y por la izquierda realizaremos el camino de vuelta. En la cumbre encontraremos la caseta del forestal, el vértice geodésico del Pico Ropé (1140 metros) del que solamente queda la base, y un mirador. Desde la cumbre las vistas son inmejorables, se puede observar el Mar Mediterráneo, la Sierra Calderona, Sierra de Espadán, el Pico de Remedio de Chelva y también el de Utiel, Pico del Tejo, Pico de la Nevera de Siete Aguas, Sierra del Brugal y el tozal de la Carrasquilla de Chiva.
La ruta continua por la pista forestal que hemos comentado anteriormente. Seguiremos esta pista durante unos kilómetros, hasta encontrar un palo señalizador en dirección Chera por repetidor, 9 Km.
Cuando nos encontramos de frente con un comedero de cazadores, realizaremos un desvío a la izquierda. Unos 300 metros hacia delante, debemos de estar atentos puesto que encontraremos a nuestra derecha un hito que nos marca una senda por donde tenemos que continuar.
Este sendero acaba en una pista forestal, que tomaremos hacia la derecha. A unos 50 metros a la izquierda se encuentra la Fuente Gorda donde brota abundante agua. Más adelante, encontraremos una pista asfaltada que nuevamente tomaremos hacia la derecha. A poco encontramos un sendero a la derecha indicado por un palo, el cual nos llevará a las Cuevas de la Garita.
Después de visitarlas, continuamos el sendero en dirección a Chera. Unos minutos después encontraremos una pista asfaltada, la cual tomaremos hacia la izquierda. Por la pista asfaltada llegamos al Restaurando-Casa Rural El Pino y justamente al lado se encuentra la Casa del Conde en ruinas.
Continuando por esta pista asfaltada en dirección Chera, encontraremos a la entrada del pueblo a nuestra izquierda el antiguo lavadero del Pajarillo.
Finalmente y después de hacernos una cerveza llegamos a la calle la Fuente donde iniciamos esta ruta.

Comentaris

    Si vols, pots o aquesta ruta.