1,0
2,1

Vista 17539 vegades, descarregada 180 vegades

a prop de sa Perafita, Catalunya (España)

Durada aproximada: 2 hores i 30 minuts

[CAT]
A la carretera de Roses a Cadaqués, agafem el trencall a la dreta que ens porta a la base aèria militar El Pení. A 2 km d’aquesta desviació i un cop hem deixat el vehicle en un petit terraplè habilitat com a aparcament, agafem el camí de terra que puja amb pendent suau cap al parc eòlic de Roses.
A uns 200 metres de l’inici del camí de terra, en surt un altre a l’esquerra. Si fem uns quants metres, podrem observar una fantàstica vista del cap Norfeu amb tota la seva majestuositat, un indret catalogat com a reserva natural del Parc Natural del Cap de Creus, i de gran riquesa vegetal i faunística, tant terrestre
com subaquàtica. També s’hi troben restes d’unes tombes d’incineració dels pobles indoeuropeus del segle VIII aC.
Tornant al camí inicial, aquest continua fins al puig Alt, indret on dominen el paisatge els molins de vent del parc eòlic de Roses. Des d’aquest enclau podem gaudir també d’una de les vistes més belles de la contrada: per una banda, la badia de Roses i, per l’altra, la cala Montjoi.
L’itinerari segueix vorejant el puig Alt fent, posteriorment, un viratge de quasi 360 graus fins a arribar a la font de la Bich, on hi ha un abeurador per al bestiar i una font d’aigua. Un cop passada la font, seguint el recorregut des del qual es pot veure una magnífica vista del poble de Roses, el camí arriba a un encreuament situat al pla de Can Caussa, amb el mas de fons que dóna nom a aquesta planícia. Aquest és un bon indret per a reposar i fer un mos.
A partir d’aquest punt, la vista que se’ns presenta és justament la perspectiva oposada a la badia de Roses; la vessant nord del cap de Creus, amb la mar d’Amunt al fons.
Més endavant, arribem a un petit fondal poblat per nombrosos arbres que donen nom a la construcció que hi trobem: el mas dels Arbres.
Finalment, retornem al punt d’origen de la ruta, on hem deixat el vehicle, havent fet un itinerari que ens ha permès gaudir d’unes vistes del nord i del sud del cap de Creus amb tota la seva bellesa paisatgística.

[ES]
RUTA ENTRE EL CAP DE CREUS Y LA BAHIA DE ROSES
2 horas 30 minutos
En la carretera de Roses a Cadaqués, cogemos el camino a la derecha que nos lleva a la base aérea militar El Pení (E.V.A. núm.4). A 2 km de esta desviación y una vez hemos dejado el vehículo en un pequeño terraplén habilitado como aparcamiento, cogemos el camino de tierra que sube con pendiente suave hacia el parque eólico de Roses.
A unos 200 metros del inicio del camino de tierra, encontramos otro a la izquierda. Si hacemos unos cuantos metros, podremos observar una fantástica vista del cabo Norfeu con toda su majestuosidad, un paraje catalogado como reserva natural del Parc Natural del Cap de Creus, rico en flora y fauna, tanto terrestre como subacuática. También se encuentran restos de unas tumbas de incineración de los pueblos indoeuropeos del siglo VIII a.C.
Volviendo al camino inicial, este continua hasta la cima del puig Alt, lugar donde dominan en el paisaje los molinos de viento del parque eólico de Roses. Desde este enclave podemos gozar también de una de las vistas más bellas de la región: por un lado la bahía de Roses y por el otro la cala Montjoi.
El itinerario sigue rodeando el puig Alt haciendo, posteriormente, un giro de casi 360 grados hasta llegar a la fuente de la Bich, donde hay un abrevadero para el ganado y una fuente de agua. Una vez pasada la fuente, siguiendo el recorrido desde el cual se puede ver una magnífica vista del municipio de Roses, el camino llega a un cruce situado en la llanura de Can Caussa, con la masía de fondo que da nombre a esta planicie. Este es un buen lugar para reposar y para tomar un tentempié.
A partir de este punto, la vista que se nos presenta es justamente la perspectiva opuesta a la bahía de Roses. Vertiente norte del cabo de Creus, con el mar d’Amunt al fondo.
Más adelante, llegamos a una pequeña arboleda que da nombre a la construcción que encontramos: el mas dels arbres.
Finalmente, volvemos al punto de origen de la ruta donde hemos dejado el vehículo, habiendo hecho un itinerario que nos ha permitido gozar de unas vistas del norte y del sur del Cap de Creus con toda su belleza paisagística.

[FR]
ROUTE DU CAP DE CREUS À LA BAIE DE ROSES
2 heures 30 minutes
Sur la route de Roses à Cadaqués, vous prendrez l’embranchement à droite qui conduit à la base aérienne militaire de El Pení (E.V.A. 4) . À 2 km de la bifurcation, garez votre véhicule sur le petit terre-plein aménagé en parking, et prenez le chemin de terre qui monte en pente douce vers le parc éolien de Roses.
À environ 200 mètres, un autre chemin s’ouvre sur la gauche. Faites quelques pas encore et vous surplomberez un magnifique panorama sur le cap Norfeu, dans toute sa majesté ; ce site, qui est catalogué Réserve Naturelle du Parc naturel du Cap de Creus, abrite d’innombrables espèces végétales et animales, terrestres et aquatiques. On y trouve également les vestiges de tombes cinéraires indo-européennes du VIIIe siècle avant J.-C.
Revenez sur vos pas : le chemin initial continue jusqu’au puy Puig Alt, où les moulins à vent du parc éolien de Roses dominent le paysage. Vous y contemplerez l’une des plus belles vues de la contrée : d’un côté, la baie de Roses, de l’autre, la calanque Montjoi.
L’itinéraire contourne ensuite le Puig Alt, avant de décrire un virage à 360 degrés en direction de la source Font de la Bich, où il y a un abreuvoir et une fontaine. Après la fontaine, en suivant le sentier d’où l’on jouit d’une vue magnifique sur la ville de Roses, vous arriverez au croisement du Pla d’en Caussa, avec au fond le mas qui a donné son nom au plateau. L’endroit se prête parfaitement à une petite halte casse-croûte.
À partir de cet endroit, c’est la perspective opposée à la baie de Roses que l’on a devant soi ; le versant nord du cap de Creus, avec la mer d’Amunt au fond.
Plus loin, on arrive à une petite dépression plantée de nombreux arbres, d’où le nom de la bâtisse qui s’y dresse : le Mas dels Arbres.
De là, vous reviendrez au point de départ, où vous avez laissé votre véhicule, la tête remplie de beaux paysages du nord et du sud du cap de Creus.

[EN]
ROUTE BETWEEN CAP DE CREUS AND THE BAY OF ROSES
As you go down the highway joining Roses with Cadaqués, take the turn-off to the right that leads to the El Pení air base (E.V.A. 4). Two km from this turn-off, and after having left your vehicle behind in a small embankment used as a car park, take the dirt track that climbs gently up to the Roses wind farm.
A new path branches off to the left some 200 metres after taking the dirt track. Follow this path a few metres to enjoy a magnificent view of Cap Norfeu in all its majesty. The site is catalogued as a natural reserve of the Cap de Creus Natural Park, and it is characterised by a great richness of flora and fauna, both on land and underwater. You will also come across the remains of a cremation site built by Indo-European tribes in the 8th century BC.
Return to the initial track and take it up to Puig Alt, a peak whose surrounding landscape is dominated by the turbines of the Roses wind farm. From this location you can also enjoy one of the site’s most beautiful views: the Bay of Roses on one side, and the Cala Montjoi cove on the other.
The route continues bordering the Puig Alt and then makes a turn of almost 360 degrees to arrive at the Font de la Bich, with a water fountain and a drinking trough for animals. Beyond the fountain, you will discover a magnificent vista of the town of Roses before the path takes you to the crossing of Pla de Can Caussa, in honour of the farmhouse which gives its name to this plain. This is a good spot to stop and rest a bit and have a bite to eat.
From here on, the site you will see is the exact opposite view of the Bay of Roses, namely the northern edge of the Cap de Creus with the waters of the Mar d’Amunt in the background.
A little farther ahead you reach a little hollow with a grove of trees that gives its name to the nearby building: the Mas dels Arbres (literally, the “Trees Farmhouse”).
Finally, you return to the starting point, where you left your vehicle, after having taken a route that has shown you views to the north and south of Cap de Creus, with all its splendorous beauty laid out before your eyes.

1 comentari

• Galle88 10/10/2014

He fet aquesta ruta  veure detalls

Increibles vistas, aunque nos deviamos del camino principal por un sendero que salia a la izquierda con una señal explicativa de los restos de una tumba funeraria. Al subir por este sendero las vistas son si cabe aun mas espectaculares viendo las dos bahias.

Si vols, pots o aquesta ruta.