Yoypau

Temps  7 hores 59 minuts

Coordenades 2378

Data de pujada 18 / d’octubre / 2017

Data de realització d’octubre 2017

-
-
2.577 m
1.171 m
0
3,4
6,8
13,61 km

Vista 60 vegades, descarregada 3 vegades

a prop de Queralbs, Catalunya (España)

Ruta exigent per las cames.
Comencem a la Central eléctrica de Daió, després de travessar el riu Freser pel pont davant de la central, tot seguint marques grogues, ens endinsem per un camí que ens portarà al Salt del Grill, petit salt d'aigua del torrent Freser que alimenta al mateix riu. Val la pena aturar-se un moment per veure aquest indret, en aquest cas no hi havia molta aigua per la manca de pluges dels darrers dies. Si fem drecera arribarem a travessar per un altre pont "La Palanca", una foto i seguim endavant, ara sí, ja es comença a enfilar el camí. Mes amunt estarem al cas de veure el trencant, tot marcat en vermell en una pedra que ens indicarà girar a la dreta per pujar directe per la canal cap al Balandrau.
Tot seguit ens fiquem de cap a la canal de Montalban, fàcil de veure les múltiples marques vermelles, en aquest punt portem 4,2 quilòmetres i ara superarem un desnivell de uns 850 metres en poc mes de 2 quilòmetres, es per aquest tram, que qualifico de difícil la ruta, es el tram mes feixuc, haurem de col.locar les mans per superar pasos de pedra grans.
Ara ja em posat a prova les cames i en acabar la canal es suavitza el tram en arribar a la pala final, on farem un gir a l'esquerra, des d'allà ja visionem el cim.
Al cim aprofitem per gaudir del paisatge i del bon temps que ens ha acompanyat tot el matí.
La tornada baixarem per la carena, fins trobar el camí que ve del refugi Coma de vaca, girem a l'esquerra per tal de tornar pel sender que ens durà fins al punt d'inici.
Hem estat quasi 8 hores de les quals 4 i mitja han sigut en moviment, prop de 14 quilòmetres en total.
Erem l'Edu i jo (Pau).

Ruta exigente para las piernas.
Empezamos en la Central eléctrica de Daió, después de atravesar el río Freser por el puente delante de la central, siguiendo marcas amarillas, nos adentraremos por un camino que nos llevará al Salt del Grill, pequeña cascada de agua del torrente Freser que alimenta al mismo río. Vale la pena detenerse un momento para ver este lugar, en este caso no había mucha agua por la falta de lluvias de los últimos días. Si seguimos el camino llegaremos hasta atravesar por otro puente "La Palanca", una foto y seguimos adelante, ahora sí, ya empieza a empinarse el camino. Más arriba estaremos al caso de ver el cruce, marcado en letras rojas en una piedra que nos indicará girar a la derecha para subir directo por el canal hacia el Balandrau.
A continuación nos metemos de cabeza en el canal de Montalban, fácil de seguir por las múltiples marcas rojas, en este punto llevamos 4,2 kilómetros y ahora superaremos un desnivel de unos 850 metros en poco más de 2 kilómetros, es por este tramo, que califico de difícil la ruta, es el trozo más pesado, tendremos que colocar las manos para superar pasos de piedra grandes.
Ahora ya hemos puesto a prueba las pierna y al acabar el canal se suaviza el tramo hasta llegar a la pala final, donde haremos un giro a la izquierda, desde allí ya visionamos la cima.
En la cima aprovechamos para disfrutar del paisaje y del buen tiempo que nos ha acompañado toda la mañana.
La vuelta bajaremos por la cresta, hasta encontrar el camino que viene del refugio Coma de vaca, giramos a la izquierda para volver por el sendero que nos llevará hasta el punto de inicio.
Hemos estado casi 8 horas de las cuales 4 y media han sido en movimiento, cerca de 14 kilómetros en total.
Éramos Edu y yo (Pau).

Comentaris

    Si vols, pots o aquesta ruta.