Temps en moviment  2 hores 34 minuts

2,5
5,0

Vista 997 vegades, descarregada 42 vegades

a prop de Longfaye, Wallonia (Belgique)

In deze uitzonderlijke droge periode is de waterval te zien met zeer weinig debiet.
Ik merk op de reacties dat de route soms afwijkt van de gps. Dit is niet abnormaal. De afwijkingen kunnen afhangen van de weg welke ik even verlaat om foto' s te nemen of het tijdelijk niet registreren van de route tijdens de wandeling door de gps. Dit heb ik in de vele wandelingen al ondervonden. Soms moet je ook de Waypoints in het oog houden. Deze heb ik er meer opgezet vanaf maart 2018. Dus reacties zijn wel degelijk belangrijk, laat maar horen wat je er van denkt. Positief en negatief.
Prachtig. Het mooie frisgroene weer en blaadjes zal er mee te maken hebben, maar deze wandeling doe ik waarschijnlijk nog eens over. Vooral ook de grote waterval en de vegetatie waren een echte meevaller. Op de weg nog enkele mooie exemplaren van bomen gezien zoals de oude eik.
Het plaatsje Longfaye ligt vlak aan de rand van het natuurpark Hoge Venen, één van de mooiste natuurparken in het land dat garant staat voor de mooiste wandelingen fietstochten. Gelegen in de provincie Luik behoort Longfaye tot de gemeente Malmedy, een gezellig stadje in de Belgische Ardennen.
Nabij het dorp Longfaye ligt de grootste natuurlijke waterval van België. In tegenstelling tot Coo kwam hier nooit en menselijke hand aan te pas, maar is het water van de Hoge Venen dat naar beneden stroomt.
De oostelijke Ardennen zijn dan ook een land van water en overal ziet men tijdens deze wandeling dan ook het water de paden kruisen. We zijn nu éénmaal in het bekken van de Warche. Deze kennen we nog van de wandelingen in Reinhardstein, wat op een gegeven moment zelfs een kort gemeenschappelijk wandelpad heeft.
Opvallend is zeker de variatie in landschappen tijdens deze wandeling.

Veure més external

• Foto de Parking en vertrek.
  • Foto de Foto' s
Links over brugje
  • Foto de 5

3 comentaris

Si vols, pots o aquesta ruta.