Temps en moviment  3 hores 25 minuts

Temps  10 hores 42 minuts

Coordenades 2728

Data de pujada 10 / de desembre / 2018

Data de realització de desembre 2018

  • valoració

     
  • informació

     
  • Fàcil de seguir

     
  • Entorn

     
-
-
1.543 m
884 m
0
4,4
8,8
17,67 km

Vista 1236 vegades, descarregada 82 vegades

a prop de Vallfogona, Catalunya (España)

Castell de Milany i Santa Magdalena de Cambrils es troba inclòs al repte dels 100 cims de la FEEC
72-73📌
Recuérdalo siempre:
A UNA CIMA NO SE LLEGA SUPERANDO A LOS DEMÁS, SI NO SUPERÁNDOSE A UNO MISMO 💪
Descripción en Catalán y Castellano

DIFICULTAT TÈCNICA : Fácil
DIFICULTAT FÍSICA: Moderada
HI HA CAP FONT O AIGUA : Sí
ALTITUD: 1529m. i 1547m. respectivament

CATALÀ
Excursió circular per les serres de Milany i Santa Magdalena de Cambrils. La major part de l'excursió transcorre per sendes netes, amb algun tram de pista.

Aparquem a Vallfogona del Ripollès, bonic poble amb un nucli tot de pedra molt ben cuidat. Al costat del aparcament del poble veiem el senyal del Gr-3, punt de partida de la ruta que tenim pensat fer, així que vam començar baixant cap al sud per una senda ben marcada, seguint els senyals de Gr.
Pont medieval, creuem la Ribera de Vallfogona i seguim per la senda que surt a la dreta aquí comença la pujada, que no acabarà fins arribar al Castell de Milany. Anem remuntant poc a poc amb fort pendent fins a sortir a una pista, que seguim cap a la dreta per terreny més còmode, encara que sempre en pujada.
Abandonem la pista, seguint les marques sempre del Gr, per una senda que surt a la dreta, just després de passar el Torrent de Can Villaura.
Anem pujant poc a poc, sempre per la senda, encara que anem travessant alguna pista.
Coll de Milany, ja tenim el castell al costat. Girem a la dreta a buscar el pas canadenc per després creuar la tanca i pujar per una petita senda. Hi ha un parell de grapes a la roca per facilitar aquests metres de pujada, que no comporten cap dificultat ni perill.
Castell de Milany, del castell poc queda, part d'un mur en el qual s'ha instal·lat un mirador i alguna fonamentació on caminen treballant uns arqueòlegs. Això sí, les vistes són àmplies. Cap al sud distingim el Montseny i Montserrat al fons, mentre que cap al nord es domina tot el pirineu des del Pedraforca fins al mar. Vam esmorzar i baixem fins al coll per seguir ara les marques grogues i blanques del Pr-C 59 que ràpidament es separa de la pista per anar a buscar la carena de la serra. Anem planejant, amb petites pujades i baixades, sempre paral·lels a una tanca.
Puig de l'Obiol, als peus d'aquest turó, vam abandonar definitivament el Gr-3, que seguia el mateix traçat que el Pr-C 59 i girem cap a l'esquerra per seguir crestejant per una senda amb força ombra, entre faigs.
Santa Magdalena de Cambrils, segon objectiu del dia aconseguit Petita ermita a la qual es pot accedir, situada en un turó cobert de vegetació. A partir d'ara i fins arribar als peus de Vallfogona, la ruta baixarà. Aquí seguim la variant 2 del pr. Fi de la ruta.
BON CAMÍ 🌍

CASTELLANO
Excursión circular por las sierras de Milany y Santa Magdalena de Cambrils. La mayor parte de la excursión transcurre por sendas limpias, con algún tramo de pista.

Aparcamos en Vallfogona del Ripollès, bonito pueblo con un núcleo todo de piedra muy bien cuidado. Junto al aparcamiento del pueblo vemos la señal del Gr-3, punto de partida de la ruta que tenemos pensado hacer, así que comenzamos bajando hacia el sur por una senda bien marcada, siguiendo las señales de Gr.
Puente medieval, cruzamos la Ribera de Vallfogona y seguimos por la senda que sale a la derecha aquí comienza la subida, que no acabará hasta llegar al Castell de Milany. Vamos remontando poco a poco con fuerte pendiente hasta salir a una pista, que seguimos hacia la derecha por terreno más cómodo, aunque siempre en subida.
Abandonamos la pista, siguiendo las marcas siempre del Gr, por una senda que sale a la derecha, justo después de pasar el Torrent de Can Villaura.
Vamos subiendo poco a poco, siempre por la senda, aunque vamos atravesando alguna pista.
Coll de Milany, ya tenemos el castillo al lado. Giramos a la derecha a buscar el paso canadiense para después cruzar el vallado y subir por una pequeña senda. Hay un par de grapas en la roca para facilitar estos metros de subida, que no entrañan ninguna dificultad ni peligro.
Castell de Milany, del castillo poco queda, parte de un muro en el que se ha instalado un mirador y alguna cimentación donde andan trabajando unos arqueólogos. Eso sí, las vistas son amplias. Hacia el sur distinguimos el Montseny y Montserrat al fondo, mientras que hacia el norte se domina todo el pirineo desde el Pedraforca hasta el mar. Almorzamos y bajamos hasta el collado para seguir ahora las marcas amarillas y blancas del Pr-C 59 que rápidamente se separa de la pista para ir a buscar la cresta de la sierra. Vamos llaneando, con pequeñas subidas y bajadas, siempre paralelos a un vallado.
Puig de l'Obiol, a los pies de este cerro, abandonamos definitivamente el Gr-3, que seguía el mismo trazado que el Pr-C 59 y giramos hacia la izquierda para seguir cresteando por una senda con bastante sombra, entre hayas.
Santa Magdalena de Cambrils, segundo objetivo del día conseguido Pequeña ermita a la que se puede acceder, ubicada en un cerro cubierto de vegetación. A partir de ahora y hasta llegar a los pies de Vallfogona, la ruta bajará. Aquí seguimos la variante 2 del pr. Fin de la ruta.
BUEN CAMINO 🌍

5 comentaris

  • Foto de Nintai

    Nintai 24/12/2018

    He fet aquesta ruta  verificat  veure detalls

    Muy chula la ruta, para pasar un buen día. Gracias

  • Foto de Anna Sin Más

    Anna Sin Más 24/12/2018

    Esther merçiii 😘

  • Foto de elebben

    elebben 26/12/2018

    He fet aquesta ruta  verificat  veure detalls

    Ruta exigente en un entorno maravilloso, buena ruta!!!

  • NiRaquel 07/05/2019

    Hola, cuando pones que hay unas grapas en la Roca. Te refieres a que hay un trozo de grimpada? Crees que este trozo lo podría hacer con perro? Gracias

  • Foto de Anna Sin Más

    Anna Sin Más 07/05/2019

    NiRaquel, puedes hacerla perfectamente, las 2 grapas que menciono son sólo como una pequeña ayuda para impulsarse, pero que se puede subir sin ellas, y más un perrete 😉, saludos.

Si vols, pots o aquesta ruta.