Temps  3 hores 11 minuts

3,2
6,3

Vista 2920 vegades, descarregada 152 vegades

a prop de Cerdanyola del Vallès, Catalunya (España)

Preciosa ruta por Collserola en la que visitaremos tres fuentes y disfrutaremos de senderos, pistas y vistas impresionantes de la Serralada de Marina.
Salimos del Parc de la Riera de Sant Cugat entrando en Collserola por la pista de Can Canaletas y Santa Mª de les Feixes.
Seguimos la pista hasta encontrar, antes de llegar a Can Catá, un sendero a la derecha que, paralelo durante un tramo al Torrent d'en Fotjà, nos llevará a uno de los rincones más hermosos y menos conocidos de Caollserola: La Font Nova de Can Catá.
Cuando descubrí este lugar quedé admirado por su belleza. Una fuente, una mesa enorme de piedra, una construcción misteriosa, un pozo, una balsa, unas gradas con escaleras que no iban a ningín sitio...
En esta ocasión encontramos allí a Javier, otro enamorado de Collserola que nos explicó que, hurgando por la red, había descubierto que todo ello se había construido por orden de un indiano que al volver enriquecido de hacer las américas quiso celebrar allí su tercera boda por todo lo alto.
Todo tuvo sentido entonces: un paraje incomparable, las gradas para que los invitados asistiesen a la ceremonia sin perder detalle, la gran mesa de piedra para el banquete, la construcción misteriosa se convirtió en un rebost, el pozo, la balsa...
Después de tomar unas fotos y comprobar que, en efecto, las escaleras de las gradas no llevan a ningún sitio, abandonamos la tranquilidad de este precioso rincón para dirigirnos a la Font Vella o de Moisés.
Después de comprobar que algunos desaprensivos se han cebado en los escudos de Catalunya que flanquean el azulejo con la imagen de la recogida del famoso egipcio en el Nilo, tomamos a la izquierda un sendero en dirección al Turó de Can Cerdà.
La pequeña pista, a reventar de flores, sube decididamente pero no nos olvidamos de ir parando y mirando a nuestra espalda las hermosas vistas de la Serralada de Marina.
Seguimos hasta encontrar el desvío que rápidamente desciende hasta la Font dels Caçadors o d'en Güell.
Volvemos a la pista y pasamos junto a la S.C. Harmonía en dirección a la masía de Torre Gresa (a nuestra derecha) y Can Cerdá que dejamos a la izquierda para, siguiendo la pista 10 min., tomar otro sendero que nos devuelve subiendo a la carena para bajar por otro estrecho sendero que nos lleva de nuevo al GR-173 y al punto de partida.
Vale la pena.

8 comentaris

• Foto de Doublejohn

Doublejohn 28/05/2016

Hey crack! Coneixes algun track que uneixi aquesta part que has fet amb la de sant medir?
    M'agradaria muntar una ruta entre aquella zona i la que tu has pujat. Podria ser interessant.
    Gràcies :)

RofoManus 28/05/2016

Hei Doublejohn!
    El primer que se m'ocorre és prendre algun dels corriols que surten prop de la Font dels Caçadors i que et porten, pujant això sí, fins al Portell de Valldaura. Des d'aquí, passant pel Turó de Valldaura, arribar-nos al Pas del Rei i prendre el GR-6 que et porta directe a Sant Medir.
    Una altra opció, o bé com a camí de tornada, és apropar-nos per Can Borrell a prop de Ca Cerdà.
    Mira't aquesta ruta:
    I aquesta d'en Jesus Huarte Vigo:
    Crec que, entre las tres rutes pots trovar el que busques.

• Foto de Doublejohn

Doublejohn 28/05/2016

Hey si que em serveixen per agafar una pista i la resta ja la faré improvitzant!
    Moltes gràcies per l'ajuda, i per contestar tant ràpid! Així avui mateix ja ens hi posem! :)

RofoManus 28/05/2016

M'en alegro molt!
    Bona caminada.

• Foto de àngelverdú

àngelverdú 30/09/2017

Hola RofoManus, hem seguit la teva ruta i realment ha estat molt bé. perfectament explicada, molt ben identificada amb els waypoints. No coneixiem collserola (som de Badalona) i ens ha agradat força. Per cert, hem fet una petita desviació quan hem arribat a l'altura d'un restaurant que es diu Can Cerdà i ens hem parat a esmorzar allà una torrada amb botifarra. Ha estat un matí molt ben aprofitat.
    Moltes gràcies per permetren's resseguir les teves passes.
    Una abraçada.
    Àngel Verdú

RofoManus 30/09/2017

Ostres!
    Gràcies angelverdu!
    Veig que has complementat perfectament la caminada!
    Enhorabona!

• Foto de ALFRED

ALFRED 07/01/2018

He fet aquesta ruta  verificat  veure detalls

Perfecte!!!!!

RofoManus 07/01/2019

Salut, ALFRED!

Si vols, pots o aquesta ruta.