Temps en moviment  3 hores 28 minuts

3,8
7,7

Vista 56 vegades, descarregada 1 vegades

a prop de Calella de Palafrugell, Catalunya (España)

Partimos desde el Port Pelegri, por sus estrechas calles buscamos la costa, en esta parte del recorrido coinciden Cami de Ronda y el GR, un pasillo de tierra sedosa atenúa nuestras pisadas, facilitándonos el andar, el camino sinuoso serpentea bordeando calas y acantilados, adornado por varios túneles, bocas oscuras que nos engullen para regalarnos en solo unos metros, una nueva estampa, otro maravilloso paisaje, pedazo nuevo de este bello litoral, pinos marinos y rocas grises, algunas rojizas, que se hunden en el mar, formando puntiagudos escollos, capricho de las olas , estas rompen y chapotean en un juego interminable, como interminable es nuestra admiración por esta mágica costa. Pasada Cala Paisa nos desviamos unos metros hacia la Platja del Golfet , de aguas profundas y rocas oscuras con aire tenebroso, refugio de bucaneros, piratas del miedo de aquellas gentes que vivian pacíficamente en estas tierras, actualmente tiene sus paredes arrestadas, una valla de alambre las recubre, algunos desprendimientos han obligado a las autoridades su instalación, se que hubieron accidentes en estas calas por este motivo, amantes del sol y de estos rincones, admiradores de la paz y el silencio, estarán más seguros. El sendero pasa por detrás del Castell de Cap Roig, casa del Rus, en 1927 el coronel Nicolau Woewodsky y su esposa Dorothy Webter, compraron estos terrenos y construyeron un castillo neoclásico para vivir, con el tiempo crearon un jardín botánico y poco tiempo después se asociaron con la caixa de Girona para terminarlo, a su muerte donan a esta entidad su patrimonio a cambio de seguir con su obra, dicen que Dorotea tenía dos burros, Navidad y Lunes, ellos la bajaban a bañarse en un estrecho brazo de mar que paso a llamarse la banyera de la Russa, murió en 1980, Nicolau en 1975, ambos, junto a su perro Nerón y a su gato Bonzo, están enterrados entre pinos, mirando al mar. Soñaran? Tras dejar la pista que viene del Cap Roig, tomamos la senda que sube al Puig de Terme, de las pocas elevaciones que encontraremos en esta ruta, entre pinedas llegamos a la Platja de Castell, por detrás de la laguna, al fondo vemos en una elevación el poblado ibero, pasada la Planella se encuentra la joya de esta etapa, S’Alguer, vecindario de pescadores, casas de techos arqueados y paredes encaladas, puertas y ventanas de colores primarios, vivos y alegres, playa de cantos rodados con sus barcas varadas sobre ellos , reposando sus aparejos de tantas faenas de pesca, de tantos respiros de vida fresca. Subiendo por la pineda del Gori, nos encontramos con las ruinas del castillo de Sant Esteve del Mar, construido sobre un asentamiento romano, perteneció varios señores feudales y sostuvo múltiples batallas, con una situación privilegiada, atalaya sobre La fosca, nuestras próxima visita. La Fosca es una playa dividida por una Roca de color oscuro que le da el nombre, de arenas finas y poco profunda con todos los servicios, de muy buena calidad para el baño, frecuentada por la jet set de la comarca, con casas señoriales de veraneo de principios del siglo XX, en sus pinares se instalo el primer camping de España. Bordeando el Cap Gros el GR cruza entre los pasillos de las casas de Cala Margarida, otra preciosidad de esta costa, encanto de fotógrafos y pintores. Entramos a Palamós, excelente refugio de buques fundada por Astrugo Ravaya, nace por la necesidad de Pedro el Grande por tener un puerto en estos mares, atacada por turcos, asaltada por franceses y bombardeada por nacionalistas, hoy es Palamós un alegre centro turístico, con acogida internacional, reino de la gamba roja. El último tramo de nuestro recorrido lo efectuamos por las playas y espigones de Sant Antoni de Calonge , municipio independiente hasta que se anexiono a Calonge por un gobierno franquista, pues aquí mirando torre Valentina, torre de defensa contra piratas, dejamos este pueblo olvidado que un día se llamo, Llevanti de Mar. Andamos juntos, María, Roser, Rosa S, Rosa C, Belén, Carmen, Ana, Anna, Antonio, Toni, Joaquín, Juan V, Juan A y Julián.

Partim des del Port Pelegri, pels seus estrets carrers busquem la costa, en aquesta part del recorregut coincideixen Cami de Ronda i el GR, un passadís de terra sedosa atenua les nostres trepitjades, facilitant-nos el caminar, el camí sinuós serpenteja vorejant cales i penya-segats, adornat per diversos túnels, boques fosques que ens engoleixen per a regalar-nos en sols uns metres, una nova estampa, un altre meravellós paisatge, tros nou d'aquest bell litoral, pins marins i roques grises, algunes vermelloses, que s'enfonsen en el mar, formant punxeguts esculls,capritx de les ones , aquestes trenquen i xipollegen en un joc interminable, com a interminable és la nostra admiració per aquesta màgica costa. Passada Cala Paisa ens vam desviar uns metres cap a la Platja del Golfet , d'aigües profundes i roques fosques amb aire tenebrós, refugi de bucaners, pirates de la por d'aquelles gents que vivian pacíficament en aquestes terres, actualment té les seves parets arrestades, una tanca de filferro les recobreix, alguns despreniments han obligat a l'autoritats a la seva instal•lació, es que van haver accidents per aquestes cales per aquest motiu, amants del sol i d'aquests racons, admiradors de la pau i el silenci, estaran més segurs. La sendera passa per darrere del Castell de Cap Roig, casa del Rus, en 1927 el coronel Nicolau Woewodsky i la seva esposa Dorothy Webter, van comprar aquests terrenys i van construir un castell neoclàssic per a viure, amb el temps van crear un jardí botànic i poc temps després es van associar amb la caixa de Girona per a acabar-ho, a la seva mort donen a aquesta entitat el seu patrimoni a canvi de seguir amb la seva obra, diuen que Dorotea tenia dos rucs, Navidad i Lunes, ells la baixaven a banyar-se en un estret braç de mar que passo a dir-se la banyera de la Russa, va morir en 1980, Nicolau en 1975, tots dos, junts al seu gos Neró i el seu gat Bonzo, estan enterrats entre pins, mirant al mar. Somiessin? Després de deixar la pista que ve del Cap Roig, prenem la senda que puja al Puig de Terme, de les poques elevacions que trobarem en aquesta ruta, entre pinedas arribem a la Platja de Castell, per darrere de la llacuna, al fons veiem en una elevació el poblat iber, passada la Planella es troba la joia d'aquesta etapa, S’Alguer, veïnat de pescadors, cases de sostres arquejats i parets emblanquinades, portes i finestres de colors primaris, vius i alegres, platja de còdols amb les seves barques encallades sobre ells , reposant els seus aparells de tantes feines de pesca, de tants respirs de vida fresca. Pujant per la pineda del Gori, ens trobem amb les ruïnes del castell de Sant Esteve del Mar, construït sobre un assentament romà, va pertànyer diversos senyors feudals i va sostenir múltiples batalles, amb una situació privilegiada, talaia sobre La fosca, la nostra pròxima visita. La Fosca és una platja dividida per una Roca de color fosc que li dóna el nom, de sorres fines i poc profunda amb tots els serveis, de molt bona qualitat per al bany, freqüentada per la jet set de la comarca, amb cases senyorials d'estiueig de principis del segle XX, en les seves pinedes s'instal•lo el primer càmping d'Espanya. Vorejant el Cap Gros el GR creua entre els passadissos de les cases de Cala Margarida, una altra preciositat d'aquesta costa, encant de fotògrafs i pintors. Entrem a Palamós, excel•lent refugi de bucs, fundada per Astrugo Ravaya, neix per la necessitat de Pere el Gran per tenir un port en aquests mars, atacada per turcs, assaltada per francesos i bombardejada per nacionalistes, avui és Palamós un alegre centre turístic, amb acolliment internacional, regne de la gamba vermella. L'últim tram del nostre recorregut l'efectuem per les platges i espigons de Sant Antoni de Calonge , municipi independent fins que s'annexiono a Calonge per un govern franquista, perquè aquí mirant torre Valentina, torre de defensa contra pirates, deixem aquest poble oblidat que un dia es dic, Llevanti de Mar. Caminem junts, María, Roser, Rosa S, Rosa C, Belén, Carmen, Ana, Anna, Antonio, Toni, Joaquín, Joan V, Juan A i Julián.

Comentaris

Si vols, pots o aquesta ruta.