Temps  4 hores 52 minuts

Coordenades 4220

Data de pujada 29 / d’abril / 2014

Data de realització d’abril 2014

  • valoració

     
  • informació

     
  • Fàcil de seguir

     
  • Entorn

     
-
-
953 m
675 m
0
8,3
17
33,34 km

Vista 13751 vegades, descarregada 487 vegades

a prop de Ripoll, Catalunya (España)

Sortim del Parking del Lidl a l´entrada de Ripoll direcció Nord seguint unes fletxes grogues acompanyat de les sigles BTT fins la oficina de informació de la Via Verde, apartir d´aqui nomes s´ha de seguir les indicacions de la Via. La tornada serà pel mateix camí.
Descripció pressa de la web de la Via Verda:
La Ruta del Ferro i del Carbó, en al·lusió a la important tradició de la farga al Baix Ripollès i a l’extracció de carbó a les mines d’Ogassa, ressegueix el trajecte que feia el tren antigament. Els 12 km de via han esdevingut un camí ideal per gaudir del passeig a peu o en bicicleta i per recordar-nos un passat industrial del qual avui som hereus. El tram Sant Joan de les Abadesses-Toralles funcionà fins al tancament de les mines, l´any 1967. El tram Sant Joan de les Abadesses-Ripoll, per la seva banda, es va mantenir en actiu fins a l´any del seu centenari, el 1980.
La ruta uneix Ripoll, a 682 metres d´altitud, amb Sant Joan de les Abadesses (775 m). Tot el traçat és asfaltat i està flanquejat per vegetació; el desnivell total és de 160 metres i hi ha un suau pendent de l´1%. Aquest tram de la via comença al quilòmetre 9, just davant de l´edifici de l´antiga estació de Sant Joan de les Abadesses. Sortint de l´estació, a uns 300 metres, la via creua la carretera d´Ogassa i comença a ascendir suaument per la vall del Malatosca, un afluent del riu Ter que neix a la serra Cavallera. Cada vegada que travessem una carretera, un empedrat al paviment de la via i la bona senyalització de tot el recorregut ens posaran en alerta. A uns 500 metres de l´estació la via travessa un GR i, poc després, torna a creuar la carretera. El trajecte és plàcid i transcorre sense problemes fins a uns dos quilòmetres de Sant Joan, on es troba el carregador de Toralles que rebia el carbó procedent del ferrocarril miner d´Ogassa. Seguim per un tram de pujada i arribem a les mines de carbó d’Ogassa (975 m), a quatre quilòmetres justos de l´estació de Sant Joan de les Abadesses i a tretze quilòmetres de Ripoll.




Salimos del Parking del Lidl entrada de Ripoll dirección Norte siguiendo unas flechas amarillas acompañado de las siglas BTT hasta la oficina de información de la Vía Verde, a partir de aquí sólo hay que seguir las indicaciones de la Via. La vuelta será por el mismo camino.
Descripción tomada de la web de la Via verde:
La Ruta del Hierro y del Carbón, en alusión a la importante tradición de las minas en el Baix Ripollès ya la extracción de carbón en las minas de Ogassa, sigue el trayecto que hacía el tren antiguamente. Los 12 km de vía han convertido en un camino ideal para disfrutar del paseo a pie o en bicicleta y para recordarnos un pasado industrial del que hoy somos herederos. El tramo San Juan de los Terreros - Toralles funcionó hasta el cierre de las minas, 1967. El tramo San Juan de los Terreros -Ripoll, por su parte, se mantuvo en activo hasta el año de su centenario, en 1980 .
La ruta une Ripoll, a 682 metros de altitud, con San Juan de las Abadesas (775 m ). Todo el trazado es asfaltado y está flanqueado por vegetación; el desnivel total es de 160 metros y hay una suave pendiente del 1% . Este tramo de la vía comienza en el kilómetro 9 , justo delante del edificio de la antigua estación de San Juan de las Abadesas . Saliendo de la estación, a unos 300 metros , la vía cruza la carretera de Ogassa y comienza a ascender suavemente por el valle del Malatosca, un afluente del río Ter que nace en la sierra Cavallera . Cada vez que cruzamos una carretera , un empedrado en el pavimento de la vía y la buena señalización de todo el recorrido nos pondrán en alerta. A unos 500 metros de la estación, la vía atraviesa un GR y, poco después, vuelve a cruzar la carretera. El trayecto es sosegado y transcurre sin problemas hasta unos dos kilómetros de San Juan , donde se encuentra el cargador de Toralles que recibía el carbón procedente del ferrocarril minero de Ogassa . Seguimos por un tramo de subida y llegamos a las minas de carbón de Ogassa ( 975 m ), a cuatro kilómetros justos de la estación de San Juan de las Abadesas y trece kilómetros de Ripoll.
2014-04-18-02
Estació Vella
Ogassa
Antiga estació

4 comentaris

  • ticlid1 22/10/2014

    He fet aquesta ruta  veure detalls

    Ultimo tramo es un poco de subida, pero muy bonito. En Ogassa hay un restaurante donde se puede comer bien y barato.

  • Foto de rutaSport

    rutaSport 20/02/2015

    Los últimos 3 km tienen unos 200m de desnivel, prácticamente la totalidad del acumulado, pero para mi, quizás, sea la parte más bonita del recorrido. Gracias ticlid1 por el comentario y por valorar la ruta.
    Salut.

  • Pepi Pedrero 19/05/2017

    Nos fueron muy bien las orientaciones; nos iniciamos en las rutas en bici y la subida a Ogassa fue de acceder del corazón. Nos encantó la ruta

  • ChalsL 17/03/2019

    He fet aquesta ruta  verificat  veure detalls

    Magnifica ruta, con alguna rampa hacia el final

Si vols, pots o aquesta ruta.