Temps  5 hores 50 minuts

Coordenades 3062

Data de pujada 17 / d’octubre / 2016

Data de realització d’octubre 2016

  • valoració

     
  • informació

     
  • Fàcil de seguir

     
  • Entorn

     
-
-
552 m
-0 m
0
17
35
69,29 km

Vista 827 vegades, descarregada 31 vegades

a prop de Alzira, Valencia (España)

Data: 15/10/16
Tipus de ruta: Circular
Lloc d’inici: Alzira
Hora d’inici: 7:45.
Duració: 05:50:03 (En Moviment: 04:47:41 )
Distancia: 73.2 Km
Dificultat: Moderat
Desnivell acumulat positiu: 960 mts
Desnivell acumulat negatiu: 930 mts


Recorregut: Alzira-El Pernil-LaParra-El Fideu-Camí de "La Gitana"-Mirador Pajarita-Senda La llum-Alzira.

Ruta prou dura en la que se puja El Pernil, La Parra, Fideu, "La Gitana", el mirador de "La pajarita", se baixa per la Senda de Llum i per la garrofera cap a casa.. En aquesta ruta s'esmorza en el mirador de la pajarita, des d'on tenim unes vistes espectaculars del xuquer encaixat en la montanya.


Avui ens alcem una mica abans d'hora del que és habitual per fer una ruta llarga i a priori dura i sense parada a esmorzar en bar, esmorzem a la muntanya. La ruta d'avui ens porta fins a la zona de Tous. Després de prendre cafè al Bar You a les 7:30 ens dirigim cap a l'estació de tren d'Alzira per creuar-la i agafar el camí cap a Montortal que a través de camins entre tarongers arribem a la zona de La Garrofera i per darrere del camp de tir fins a la canal del Xúquer. Agarrem la senda La Mallada De Les Cabres (WP01) per arribar al camí del Pernil (WP02) i per aquest a buscar el camí de la Parra (WP03) que ens porta en constant pujada a la "Casa dels Gats". Girem a l'esquerra a buscar la dura pujada que anomenem "El Fideu" (WP04) i després d'una curta baixada prenem el camí de “La Gitana” (WP05), dura i llarga ascensió fins al punt més alt el “Puntal Fontblanquilla” a 564 metres. Després d'un breu descans i reunió de la gent seguim fins a la carretera i girem a la dreta a buscar la zona "La Pajarita" (WP06), espectacular mirador del canyó del riu Xúquer, zona on parem a esmorzar. Tornem pel mateix trajecte cap a l'encreuament anterior i seguim recte a cercar l'anomenada senda de "La Llum" (WP07). La senda té el seu perill en algunes zones, cal anar amb molt de compte i si no estem segurs es realitza a peu. Aquesta senda acaba en el camí del corral de Canilles, que ens porta cap al Coll de la Garrofera per baixar fins a la font del mateix nom, d'ací ja agafem camí asfaltat i enllacem en el mateix de l'anada per arribar a Alzira.


Hoy nos levantamos un poco más temprano de lo habitual para realizar una ruta larga y a priori dura y sin parada a almorzar en bar, almorzamos en la montaña. La ruta de hoy nos lleva hasta la zona de Tous. Después de tomar café en el Bar You a las 7:30 nos dirigimos hacia la estación de tren de Alzira para cruzarla y coger el camino hacia Montortal que a través de caminos entre naranjos llegamos a la zona de La Garrofera y por detrás del campo de tiro hasta la canal del Xuquer. Cogemos la senda La Mallada De Les Cabres (WP01) para llegar al camino de El Pernil (WP02) y por este a buscar el camino de La Parra (WP03) que nos lleva en constante subida a la “Casa dels Gats”. Giramos a la izquierda a buscar la dura subida que denominamos “El Fideu” (WP04) y después de una corta bajada tomamos el camino de La Gitana (WP05), dura y larga ascensión hasta el punto más alto el Puntal Fontblanquilla a 564 metros. Tras un breve descanso y reunión de la gente seguimos hasta llegar al cruce de pista y giramos a la derecha a buscar la zona “La Pajarita” (WP06), espectacular mirador del cañón del rio Xuquer, zona donde paramos a almorzar. Volvemos por el mismo trayecto hacia el cruce anterior y seguimos recto a buscar la denominada senda de “La Llum” (WP07). La senda tiene su peligro en algunas zonas, hay que ir con mucho ojo y si no estamos seguros se realiza a pie. Esta senda termina en el camino del corral de Canilles, que nos lleva hacia el Coll de La Garrofera para bajar hasta la Fuente del mismo nombre, de aquí ya cogemos camino asfaltado y enlazamos en el mismo de la ida para llegar a Alzira.

7 comentaris

  • Foto de maladeta1

    maladeta1 17/10/2016

    RUTA , BONITA Y DURA , EL MIRADOR DE LA PAJARITA PARA O PERDERSELO.

  • Foto de jjgilalbelda

    jjgilalbelda 18/10/2016

    Ruta interesante, me la apunto.

    Un saludo

  • Foto de luismd8

    luismd8 17/11/2016

    Buenas tardes Vicent. ¿Cómo está la subida a La Gitana? ¿Dura? ¿Mucha piedra suelta? Gracias.

  • Foto de Vicent Máñez

    Vicent Máñez 17/11/2016

    La subida es dura, parece ser que están adecuando la pista y esta, sobre todo al principio, con mucha tierra suelta que complica la subida, en la parte central esta un poco roto pero se puede hacer. Espero haberte ayudado. Saludos

  • Foto de luismd8

    luismd8 20/11/2016


    Hola de nuevo Vicent. Esta mañana he hecho esta ruta, pero con salida desde L'Alcúdia. Te dejo el track - http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=15566766 - Decirte que es la primera vez que voy por la zona pero sí parece que el camino de La Gitana lo hayan arreglado, como decías, porque no me he encontrado ningún tramo roto ni tanta piedra suelta como se comenta en varios tracks que he visto. Gracias por compartirla. Un saludo.

  • Foto de jjgilalbelda

    jjgilalbelda 19/11/2017

    Molt bona ruta !!!! la ferem ahir dissabte, la pujada de la Gitana està perfecta. Les sendes de la Garrofera molt divertides, les vistes des de dalt espectaculars. Ens hem despistat al baixar i no hem passat per la senda de la Llum.

  • Foto de Vicent Máñez

    Vicent Máñez 20/11/2017

    M'alegre que t'he agradara la ruta. Gracies per els comentaris i la valoracio.

Si vols, pots o aquesta ruta.