MarcinR

1,3
2,5

Vista 136 vegades, descarregada 0 vegades

a prop de Brzeg Dolny, Województwo dolnośląskie (Rzeczpospolita Polska)

Spacer po starej części Brzegu Dolnego i parku. To co jest tu najbardziej warte zobaczenia - w pigułce.

Zaczynamy od dworca kolejowego i wchodzimy od razu do parku, pomiędzy stadionem a budynkiem technikum.
Następnie schodzimy trochę ze ścieżki, oglądając pozostałości starego cmentarza, staw, ruiny mauzoleum byłych właścicieli tych terenów.
Dalej spacerujemy po parku, częściowo po nowych, utwardzonych alejkach a częściowo po starej, urokliwej ścieżce zacienionej drzewami.
Po wyjściu z parku skręcamy wzdłuż łąk klasztornych i podchodzimy pod klasztor. Po obejrzeniu budynku klasztoru i szpitala oraz znajdującego się po drugiej stronie ulicy starego cmentarza, wracamy wybrukowaną alejką wzdłuż kapliczek drogi krzyżowej na stare miasto. Tam podziwiamy kamieniczki i kościół oraz przechodzimy do wału nad Odrą.
Ścieżka na wale prowadzi nas na tyły Pałacu rodziny von Hoym. Podziwiamy rzeźby, rabaty, zabudowania pałacowe i wracamy do parku.
W parku widzimy stawy i fontannę i wychodzimy na stronę wejścia na stadion. Naprzeciwko znajduje się piękny budynek poczty i to jest już koniec spaceru.
Aby powrócić do punktu startowego (Dworca) wystarczy 5-minutowy spacer ulicą kolejową.

Trasę dedykuję mojej żonie Dorocie, z którą odbyłem ten spacer w dniu jej urodzin (a urodziła się właśnie tu... w Brzegu Dolnym).
Parada de tren

Observació de fauna salvatge

Pastwisko

Klasztor

W części budynku stary szpital

Kaplica św Jadwigi na starym cmentarzu

Droga Krzyżowa

Kompleks stawów z fontanną w Parku Miejskim

Urząd pocztowy

Comentaris

Si vols, pots o aquesta ruta.